• Alliansen på Arkö

Nu är hösten verkligen igång och det är inte vilken höst som helst – utan hösten året innan valet! Det innebär ett gediget arbete med att förmedla vårt politiska budskap. Tillsammans med de andra Alliansenpartierna i Norrköping är vi nu i full gång med valupptakten där gemensamt valprogram ska sättas och inte minst även en budget för Norrköpings kommun.

För ett par veckor sedan kickade vi igång Allianssamarbetet med ett dygn ute på vackra Arkö. Många timmar inne i konferenssalen fylldes med diskussion kring valstrategi, den kommunala organisationen, budget, ambitioner, mål och mycket mer. Skönt var det att kunna flytta ut diskussion emellanåt, för att avnjuta sol och hav!
    aarkö Från vänster: Niclas Clarén (KD), Mathias Sundin (FP), Eva-Britt Sjöberg (KD), Karin Jonsson (C), Fredrik Bergqvist (M), Kennert Hallberg (C), Päivi Johansson (M). Med på plats även Elvira Wibeck (KD) och Joakim Eriksson (M).