• Årsmöte 2022

Den 14 mars kl.18:30 samlas vi i Renströmmens lokaler för att hålla årets årsmöte för partiavdelningen KD Norrköping. Som gäst besöker Larry Söder oss – riksdagsledamot och talesperson för bostadsfrågor. Larry kommer berätta mer om hur vi kan bygga fler bostäder till bättre priser. Vidare bjuds det på matig fika och en späckad årsmötesagenda med fokus på valrörelse-relaterade punkter för beslut.

Som medlem är du varmt välkommen!

Krisdemkraterna i Norrköping

• Nu har höstens arbete påbörjats!

Om du är nyfiken på vad vi har för oss i KD-Norrköping till vardags så är ett tips att följa vår Facebooksida: https://www.facebook.com/kdnorrkoping.

Våren och sommaren har varit ingen annan lik och arbetssätten inom politiken har ändrats på många sätt. Men demokratin lever och frodas och under veckan har kommunens arbete påbörjats igen efter en skön sommarledighet. Nu fortsätter arbetet för mer kristdemokratisk politik i Norrköping. Många spännande aktiviteter är också planerade under...

• Är du vår nästa politiska sekreterare?

Vi söker en ny politisk sekreterare på 50%. Läs mer om tjänsten här! (Tjänsten är tillsatt sedan våren 2020).

• Nyfiken på politik? – Gå vår utbildning!

Är du nyfiken på att lära dig mer om politik och kristdemokrati? Återigen anordnar Kristdemokraterna i Norrköping den populära utbildningen under hösten 2019 med start i oktober. Utbildningen riktar sig till alla KD-medlemmar och är fördelad på fem lärorika utbildningstillfällen. Vid sista utbildningstillfället åker vi till Stockholm och träffar riksdagsledamoten Magnus -Oscarsson (KD), landsbygds- och jordbrukspolitisk talesperson, för att lära oss mer om politiken som förs i riks...

• Utbildning för förtroendevalda 2019 – del 1/2

Kristdemokraterna i Östergötland bjuder i samverkan med Studieorganisationen Framtidsbildarna och Sensus Studieförbund in till

UTBILDNING FÖR FÖRTROENDEVALDA 2019

Utbildning för förtroendevalda sker vid två tillfällen, lördag 19 januari och lördag 2 mars. Utbildningen riktar sig i första hand till dig som har uppdrag för Kristdemokraterna, men är öppen för samtliga medlemmar.

Del 1 – Lördag 19 januari Sessionssalen, Regionhuset, Sankt Larsgatan 49B, Linköping 09.30 Kaffe ...

• Fullmäktigegruppen

Efter valet gläds vi åt att Kristdemokraterna i Norrköping ökade sina mandat i Kommunfullmäktige från 4 ordinarie och 2 ersättare till 5 ordinarie och 3 ersättare. Ett taggat och bra gäng som kommer arbeta för ett mer kristdemokratiskt Norrköping!

Från vänster: Tomas Tekmen, Mattias Hubner, Elvira Wibeck, Eva-Britt Sjöberg, Eva Moberg, Isa Isa, Niclas Clarén och Jenny Lisiderius

Foto: Georgis Touma

• Engagera dig, var med och kampanja!

Som medlem i vårt parti kan du engagera dig på många olika sätt. I sommar kommer Kristdemokraterna i Norrköping t.ex. att anordna flera utåtriktade kampanjer och aktiviteter där vi kommer att föra ut kristdemokratisk politik. Hos oss har du möjlighet att engagera dig genom punktinsatser eller så kan du bara vara stödmedlem och dela samt gilla några inlägg på vår Facebook-sida (@KDnorrkoping) ibland. Du bestämmer själv hur du vill att ditt engagemang ska se ut.

Vill du engagera dig elle...

• Topp 3 till kommunfullmäktige

Här har vi dem, de som toppar Kristdemokraternas valsedel till Norrköpings kommunfullmäktige. Se hela valsedeln under fliken om valet 2018.

Från vänster: Tomas Tekmen, statstjänsteman, Eva-Britt Sjöberg, kommunalråd och Niclas Clarén, fastighetschef.

• KD:s nya valkompanjon och valprogram

PRESSMEDDELANDE 4 MAJ 2018 KD:s nya valkompanjon och valprogram

I valrörelsen vill Kristdemokraterna vara tillgängliga och lyhörda för medborgarna i hela vår kommun. Istället för att ha en fast valstuga i city kommer KD Norrköping att ha en digital valstuga på facebook. Dessutom kommer partiet också att ha en pop-up valstuga runt om i kommunen i form av vår nya valkompanjon, el-lådcykeln.

På lådcykeln och Facebook kommer norrköpingsborna få höra om vi...

• Familjens dag – Träffa Ebba Busch Thor och Lars Adaktusson

Välkommen till familjens dag i Norrköping!

Den 1 maj arrangerar vi en familjefest i Norrköping med bland andra partiledare Ebba Busch Thor och europaparlamentariker Lars Adaktusson.

Vi promenerar tillsammans genom centrala Norrköping till Refvens grund där det blir tal, underhållning från scen, kaffeservering och hoppborg. Promenadtåget avgår 11.30 från hörnet Kungsgatan/ Norr Tull.

Vi ses 1 maj!

Tider: 11:00 Samling Kungsgatan/ Norr Tull (i höjd med spårvagnshållplatsen)...