• December är här!

Igår var det både första december och första advent! Julhelgen närmar sig och många är nog i full gång med att skriva önskelistor och att planera klappar till våra nära och kära.

Kristdemokraterna har gett en gåva till dig som vill ge en gåva till någon annan, nämligen en skattereduktion för de gåvor du ger till ideella organisationer som verkar för välgörande ändamål. Varför har vi gjort detta möjligt? Jo, därför att vi vill:

ha ett Sverige, där människor bryr sig om varandra och där frivilliga insatser uppmuntras. Därför vill vi förbättra förutsättningarna för ideella organisationer. Föreningar och frivilligarbetare hjälper hemlösa med mat och tak över huvudet. De lyssnar till barn som har det tufft hemma. De skyddar utsatta kvinnor. De borrar brunnar i Afrika. De gör världen till en bättre plats. Många svenskar delar vår uppfattning, över 625 000 unika givare donerade nästan en miljard kronor under 2012.