• Inspirerade medlemskväll

På medlemskvällen den 12 november träffades ett 20-tal medlemmar i Rådhusets cafeteria. Efter god gemenskap runt smörgåstårta och kaka berättade Sven Brus om vad som är aktuellt på landstingnivå. Bengt Ekström gav en rapport om kommunarbetet.

Kvällens gäst var vår riksdagskvinna Yvonne Andersson. Hon berättade om sitt arbete i riksdagen, som varit hennes arbetsplats i snart 16 år. Hon berättade att detta är hennes sista period, så inför nästa val kommer vi att ha ett annat toppnamn på vår lista för Östergötland. Vi fick ett axplock av de frågor Yvonne har varit med och kämpat för under sin tid i riksdagen, däribland yrkesutbildningar – handens kunskap. Även Särskolan utveckling har hon varit med och påverkat. Något som verkligen ligger henne varmt om hjärtat. Det går att förändra, men man behöver uthållighet var hennes budskap.

Med oss var också några representanter från Valdemarsviks avdelning. En trevlig kväll där vi utbytte erfarenheter och inspirerade varandra.