• Vykort från Almedalen

Bildbombsdags! Almedalen har passerat och ett gäng östgötska kristdemokrater har rest tillbaka till Östergyllen, fullproppade med ny kunskap och inspiration. Tänk vilket unikt tillfälle att få lyssna till så många intressanta föreläsare, experter och inspiratörer. Om ni inte har varit i Visby under Almedalsveckan så rekommenderas det varmt. Det är också många föreläsningar som websänds. Gå in på Almedalens hemsida om du är sugen på att se något seminarium i efterhand.

1544299_792713854081365_6184904258483141787_nGöran Hägglund på stora scenen i Almedalsparken för att hålla partiledartal. Parken var fylld med lyssnare och du kan såklart gå in på svtplay.se för att se talet igen och igen och igen om du så vill!

__bild 1

Monica Holtstad Sandberg, förstanamn på valsedeln till Landstinget lyssnar till kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth vid Expressens tv-studio.

__bild 2

Sara Skyttedal, förbundsordförande för KDU, i debatt-SM om skolpolitik.

_bild 3I Aftonbladets tv-studio fastnar man på tv-skärmen. Här i skydd för regnet i väntan på statsministerns Almedalstal.

_bild 4

SVT:s utomhusstudio. Fredrik Reinfeldt besökte Kristina Hedberg efter sitt tal och Maria Larsson agerar publik.

10470859_10203458692041618_7434449422200614506_n

I publiken skymtades även Norrköpings oppistionsråd och politiska sekreterare, Eva-Britt Sjöberg och Elvira Wibeck.

bild 1

På seminarium om stöd till föräldrar med funktionsnedsatta barn.

bild 2

Emma Henriksson, gruppledare för KD i riksdagen och familjepolitisk talesperson, i paneldebatt om barngruppernas storlek i förskolan. Att minska gruppstorlekarna är något som KD drivit sedan Göran släppte en finansieringsmodell under förra årets Almedalstal.

bild 3

Psykologförbundet förespråkade ett maxtak om 15 barn per barngrupp i förskolan och illustrerade detta med denna och följande bild. bild 4

bild 5

En mycket fin tröja med kristdemokratiskt budskap. Vi behöver få mer tid för det som betyder mest!

994456_670483573022119_756380186048444461_n

Kristdemokraterna som representerade Östergötland var fr.v Lena Käcker Johansson, ombudsman med telefonen i högsta hugg, Elvira Wibeck, politisk sekreterare för Kristdemokraterna i Norrköping och ordförande för KDU Östergötland, Eva-britt Sjöberg, oppositionsråd Kristdemokraterna i Norrköping och vice distriktstordförande i Östergötland, Petra Hellsing, politisk sekreterare för Kristdemokraterna i Landstinget, Per Larsson, landstings för Kristdemokraterna i Östergötland, Liselotte Fager, politisk sekreterare för Kristdemokraterna och ordförande i äldrenämnden i Linköping och Monica Holtstad Sandberg, landstingspolitiker och förstanamn på landstingsvalsedeln i Norrköpings valkrets. Vilket gäng! Nu peppar vi valrörelse i sol och värme!