• Uppsala lokalavdelning nominerar Ebba Busch Thor!

Idag har årsmötet för Kristdemokraternas lokalavdelning i Uppsala beslutat att nominera Ebba Busch Thor till partiledare!

Ebba har varit kristdemokraternas kommunalråd i Uppsala Kommun sedan 2010. I valet 2014 fick Busch Thor 2 477 personröster vilket var fler kryss än någon annan politiker i kommunen.

Busch Thor är också ledamot i partiets partistyrelse samt kristdemokraternas ersättare till Europaparlamentet. I valet 2010 gjorde kristdemokraterna i Uppsala under Busch Thor ledning ett väsentligt bättre val än riksgenomsnittet. Kristdemokraternas resultat var avgörande för Alliansens valseger i kommunen.

De viktigaste kvalifikationer för en partiledare är att utveckla partiets politik på ett relevant sätt, att entusiasmera medlemmar och vinna förtroende bland väljarna. Detta är kvalifikationer som Busch Thor i tre val har visat.

–  Enligt stämman är Busch Thor Kristdemokraternas absolut mest kvalificerade att leda partiet, säger Felicia Lundqvist, stämmans pressreferent.

– Ebba var närvarande på stämman och blev glad för nomineringen fortsätter hon.

Beslutet att nominera Busch Thor till partiledare fattades enhälligt.

För frågor:
    Felicia Lundqvist, 0723-019919