Kristdemokraterna i Västra Götalandsregionen söker politisk sekreterare

Kristdemokraternas ledningsgrupp i Västra Götalandsregionen, med kansli på Residenset i Vänersborg, söker en ny politisk sekreterare. I Västra Götalandsregionen ingår Kristdemokraterna, tillsammans med Moderaterna, Liberalerna, Miljöpartiet och Centerpartiet, i GrönBlå Samverkan som styr regionen i majoritet.

Ditt uppdrag blir att bevaka den psykiatriska vården och frågor som rör psykisk ohälsa. Arbetet går i huvudsak ut på att följa Psykiatriberedningen och stödja gruppledaren i arbetet med att ansvara för psykiatrin i Västra Götalandsregionen. Du förväntas även hjälpa till med andra arbetsuppgifter som stöd för gruppledare och regionfullmäktigegrupp.

Du är politiskt intresserad och delar de kristdemokratiska värderingarna. Du är serviceinriktad och självständig, kan arbeta under tidspress och hålla många bollar i luften. Du är duktig på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Tjänsten är placerad i Vänersborg men resor och övernattning förekommer i arbetet, både inom och utom regionen.

Kvalifikationer: Relevant högskoleutbildning eller andra erfarenheter som av oss räknas som värdefulla. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsten är tidsbegränsad tom 31 december 2018. Den omfattar 80 procent. (Lägre tjänstgöringsgrad kan diskuteras, men uppdraget omfattar minst 50 procent.) Tjänsten blir ledig den 15 maj. Tillträde så snart som möjligt därefter.
Placeringsort: Vänersborg

Ansökan med CV och personligt brev sänds till michael.kihlstrom@vgregion.se. Skriv ”Ansökan” i ämnesraden.

Ansökan skall vara oss tillhanda senast 5 maj.

Frågor besvaras av gruppledare Monica Selin 0708-44 46 77 eller Michael Kihlström, politisk sekreterare 0709-84 54 71

Varför ger sig Vänsterpartiet på låginkomsttagarna?

Fler ska få vård snabbare

Regionstyrelsens ordförande gömmer sig i debatten

Regionen måste korta vårdköerna

Rödgrön ledning chansar med regionens ekonomi som insats