• Äntligen har en majoritet i riksdagen ställt sig bakom Kristdemokraternas

Äntligen har en majoritet i riksdagen ställt sig bakom Kristdemokraternas krav som kan rädda assistansen.
    Men Socialdemokraterna röstade nej – trots att de är direkt ansvariga för att tusentals personer har förlorat sin rätt till assistans. Assistanskrisen tog nämligen fart 2015 efter Magdalena Anderssons cyniska uttalade när hon som finansminister sa att det krävdes besparingar inom den personliga assistansen för att klara kostnaderna för flyktingmottagandet.
    Det enda värdiga är nu att S-regeringen tänker om, och omgående agerar för att verkställa riksdagens vilja. Och det brådskar! Liv och familjer trasas sönder.
    Läs mer i debattartikeln i HejaOlika som jag signerar tillsammans med Ebba Busch och David Lega: https://hejaolika.se/…/gor-behoven-assistansgrundande…/
    Socialdemokraterna har svikit människor med funktionsnedsättning under alltför lång tid. Därför behövs det en ny regering med ett starkt Kristdemokratiskt inflytande över funktionshinderpolitiken.
    Bli medlem i KD du också!

KD.nu/blimedlem