• FN-veckan/månaden 2021

Med start måndag 25 oktober drar vi igång höstens kanske viktigaste utbildning. Då sätter vi våra barn i fokus – det värdefullaste vi har!

25/10 kl. 09.00-12.00 Temadag om barns rättigheter

Vi lyssnar till Rebecca Ahlenius från Rädda barnen och Linnea Humble, Rebecca Padar från Folkhälsa och Hållbarhet, Region Gävleborg.                                                                                          Arrangör: Kristdemokraternas regiongrupp. Digitalt, Teams-länk skickas via mail efter anmälan till: annelie.ostling@regiongavleborg.se

Ämnen för dagen:
    Barnkonventionen
    Barns rättigheter
    Barn– och ungdomsråd
    Barnbokslut
    Barn i Gävleborg

26/10 kl. 18.00-20.00 Carolina Klüft

Som känd och framgångsrik idrottskvinna är all presentation av Carolina överflödig. Carolina talar om Generation Pepp! – Barn och ungas hälsa – en fråga som berör oss alla. Bollnäs lokalavdelning är värd för denna kväll.
    Vill du komma fysiskt (begränsat antal platser) så anmäler du dig till din ordförande senast den 18 oktober.
    Annars deltar du som vanligt via zoomlänken nedan
    Join Zoom Meeting
    https://us02web.zoom.us/j/87608531260?pwd=RHJoUVo1MlhaUkJBNGZrNmRQQUUzUT09                           Meeting ID: 876 0853 1260
    Passcode: 957643

28/10 kl. 18.00-20.00 Linn Nordli, BRIS

Linn är regionombud, projektledare, organisations-utvecklare, utbildare och strateg på BRIS, (Barnens Rätt i Samhället).
    Första året med pandemin. Om barns mående och utsatthet
    Gävle lokalavdelning är värd för denna kväll.
    Vill du komma fysiskt (begränsat antal platser) så anmäler du dig till din ordförande senast den 20 oktober.
    Annars deltar du som vanligt via zoomlänken nedan.
    Join Zoom Meeting
    https://us02web.zoom.us/j/83382198683?pwd=K3hzT3BvTEhUY2N3eElCWURVM1dkUT09                              Meeting ID: 833 8219 8683

2/11 kl. 18.00-20.00 Marlene Jörehag

Marlene är kommunalråd och ordförande i Barn- och Utbildningsnämnden för Kristdemokraterna i Örebro kommun. Marlene har också erfarenhet som låg- och mellanstadielärare på en rad skolor. Marlene förklarar för oss hur vi väver in barn-perspektivet i det politiska arbetet.
    Denna träff sker helt via den digitala plattformen Zoom på nedanstående länk:
    Meeting ID: 853 2311 7888
    Passcode: 923010
    Passcode: 343676

25/11 kl. 18.00-20.00 Linn Nordli, BRIS

Denna gång ger Linn oss en introduktion i FN:s Barn- konvention.
    Denna träff sker helt via den digitala plattformen Zoom på nedanstående länk:
    Meeting ID: 823 4247 7646
    Passcode: 589360

Vid frågor eller funderingar, hör av dig till ombudsmannen:

Annika Sjögren
    Kristdemokraternas ombudsman i Gävleborg