• KD 13%

imageOm Sveriges invånare hade full kunskap om vad de olika partierna står för, då hade Kristdemokraterna haft ett 13% väljarstöd vid det senaste valet, alltså 7 procentenheter mer än vad vi fick! Inget annat parti hade samma potentiella valresultat, snarare visade undersökningen på ett egentligt minskad väljarstöd till de största partierna S och M. Siffrorna är framtagna av Sveriges ledande valforskare och Göran Hägglund skriver om det i sin senaste krönika i tidningen Kristdemokraten.

+7,2 PROCENT!

Tänk så många det är som går runt med kristdemokratiska värderingar och tankar men som inte har förstått att det faktiskt finns ett parti som driver den politiken!

Om ett år är det val på nytt och då gäller det att vi når ut med vår politik. KD:s principprogram kanske borde bli årets julklapp?!
    KD

tabell_135
    Tabellkälla: Svenska valundersökningar 1985-2010. Oscarsson, Henrik & Sören Holmberg (2013) Nya svenska väljare. Stockholm: Norstedts Juridik (s 293-297).