• Ur Eva-Britts blogg

Som ni säkert har koll på skriver Eva-Britt Sjöberg bland politikerbloggarna på Norrköpings Tidningars hemsida. Där kan vi läsa om hennes reflektioner kring aktuell politik i vår stad. Här kommer en sammanfattning från ett av de senaste blogginläggen.

EBI hjärtat av industrilandskapet, väggivägg med Norrköpings Science Park och alldeles intill universitetet, där ligger näringslivskontoret- i det så omtalade Strykbrädan.

Huset sprudlar av liv, förutom själva näringslivskontoret finns många aktörer som stöttar och ger råd till nystartade företag och företag som vill ha stöd i utvecklingsfrågor och projekt. Inte nog med detta, genom Nyföretagarcentrum kan man också få utbildning i företagande och efter utbildningen kan man både få tillgång till kontor och fortsatt coachning.

En doft av framtidshopp!

Läs hela detta inlägg på Eva-Britts blogg. Passa på att kommentera inläggen och att sedan lägga till sidan som en favoritlänk eller varför inte spara ner bloggen till hemskärmen på läsplattan eller mobilen!