• Vår partiavdelning

Sollentuna ska vara den bästa
    kommunen för barn, familjer och äldre

Kristdemokraternas lokalavdelning i Sollentuna är en av de största i Stockholms län. Vi har ungefär 180 medlemmar och arbetar för att göra Sollentuna till Sveriges bästa kommun för barn och unga att växa upp i.

Vi är en del av majoriteten i Sollentuna. Den består av Kristdemokraterna, Moderaterna, Liberalerna och Centerpartiet. Genom att engagera dig hos oss och ge oss din röst i kommande val har du alla möjligheter att förändra samhället runt omkring dig utifrån den trygga och inkluderande värdegrund Kristdemokraterna står på.

Kristdemokraterna har en värdegrund baserad på den kristna etiken som lagt grund till det samhälle vi har idag och för hela det västerlänska samhällsbygget. Vi har en stark betoning på alla människors lika och okränkbara värde. Vi är ett frihetligt alliansparti.

En del tror att man behöver vara religiös för att engagera sig och till och med rösta på KD. Inget kan vara mer felaktigt. Vi är religiöst neutrala men vi baserar vår politik på en ideologi som har kristen etik och västerländsk humanism i grunden. Vi inkluderar alla oavsett vilken religiös övertygelse man har, varifrån man kommer eller vilken livsstil man har valt. De centrala delarna av den kristdemokratiska ideologin har vuxit fram i Europa med rötter i humanismen och kristendomen. Kristdemokraterna är det statsbärande partiet i flera länder, bland annat Tyskland. Vi tillhör en världsvid politisk rörelse som har en stabil etisk grund.

Kontakta oss gärna om du vill veta mer om vad vi står för, har frågor om vilken politik vi driver i Sollentuna eller vill engagera dig. Skicka in dina idéer och synpunkter genom vårt kontaktformulär som finns på annan plats på sidan. Välkommen också om du vill bli medlem. Det är det bästa sättet för dig att påverka, och vi vill gärna se att vår avdelning växer ytterligare, så att vi får ännu bättre förutsättningar att påverka politiken i kommunen.

E-post: sollentuna@kristdemokraterna.se
    Adress: Kristdemokraterna i Sollentuna, Sollentuna kommun, 191 86 Sollentuna