• Rösta på Alternativ B!

Den 21 februari blir det folkomröstning om landsbygdsskolornas framtid.

Kampen för landsbygdsskolorna fortsätter och vi laddar nu för folkomröstning den 21 februari. Det blir aktiviteter i Vimmerby centrum varje lördag fram till folkomröstningen. Kristdemokraterna kommer att finnas på plats ungefär kl 11-13 varje lördag, för att prata med folk och motivera att gå och rösta.

De olika alternativen som kommer att ges i folkomröstningen är inte otvetydiga. Vi förordar dock att man röstar på alternativ B, som är det alternativ som uttrycker att man vill bevara landsbygdsskolorna.

Vi ogilla majoritetens sätt att formulera alternativ som kan upplevas som att olika delar av kommunen ställs emot varandra. Vi kommer att verka för att hela kommunen tar ansvar för helheten och en ekonomi i balans, om folkomröstningen visar att en majoritet är för att bevara landsbygdsskolorna.

Folkomröstningen kommer att bli ett unikt tillfälle för Vimmerby kommuns invånare att uttrycka sitt stöd för – eller missnöje med S+M-majoriteten. Det blir därför viktigt att mobilisera så många väljare som möjligt, för att ge omröstningens resultat legitimitet.

Hör gärna av dig om du vill hjälpa till!

Det kommer att ges möjlighet till förtidsröstning och röstning genom ombud.