Invigning av Tunängen

Idag var det äntligen dags för invigning av den första färdigställda nyrenoverade delen av Tunängen vård- och omsorgsboende i Tumba. Kommunalråd Stefan Dayne (kd), ordförande för tekniska nämnden fanns på plats och var en av de som höll tal och önskade att alla äldre och personal ska trivas i de fina och rymliga lokalerna.

Många äldre, anhöriga och personal hade samlats tillsammans med representanter från tekniska förvaltningen och vård- och omsorgsförvaltningen, politiker m.fl. för att inviga det nya vård- och omsorgsboendet som döpts till Tunängen. Det finns totalt 60 platser på boendet för både permanent och korttidsboende. Lägenheterna är mellan 36-41 kvadratmeter stora med pentry, rymliga badrum och stora fönster som ger fint ljusinsläpp.

Varje avdelning har gemensamt vardagsrum, matsal och aktivitetsrum och även en stor inglasad balkong som kan öppnas upp under varma dagar. Utanför boendet finns också en vacker trädgård med en mängd bord och stolar för att kunna njuta när det är fint väder tillsammans på boendet och även när man får besök. På Tunängen finns också en stor gemensam samlingslokal där man har olika aktiviteter som exempelvis gymnastik och pubaftnar.

Årsmöte 2020 KD Botkyrka

Verksamhetsbesök i Alby och Fittja

Mittenmajoritetens Budget 2020

Dagvattenparker i Fittja och Alby

Medlemskväll KD Botkyrka

Fler valmöjligheter i hemtjänsten

Politisk plattform för Botkyrka 2019 – 2022

Familjecentraler i Botkyrka på gång!

Tyck till om förslag för nya centrala Tullinge

Bostadsgaranti för alla äldre över 70 år