Vi sätter äldrefrågor på agendan!

Det finns ingen åldersgräns som upphäver rätten att bestämma över sin vardag. För oss kristdemokrater är det självklart att man som äldre ska ha inflytande över sin vardag, var man vill bo och över vilka omsorgsinsatser som ges, oavsett i vilken kommun man bor. Man ska också kunna klara sig bra på sin pension och leva ett gott liv även som senior.

Läs nedan om våra konkreta förslag.

Nej till kvoterad föräldraförsäkring!

Det finns få frågor där skillnaden är så stor mellan det eliten tycker och det vanligt folk. En sådan fråga är föräldraförsäkringen. Det är också en fråga där vissa partier struntar blankt i vad folk tycker. Hur kan det komma sig? Den vanligaste uppfattningen är att folk helt enkelt tycker fel. Att människor inte förstår sitt eget bästa. Läs mer nedan om vad Caroline Szyber (KD), riksdagsledamot, familjepolitisk talesperson och Stefan Dayne (KD), gruppledare för Kristdemokraterna i Botkyrka anser i frågan.

Vi vill se mer valfrihet för familjer!

Familjen är en hjärtefråga för oss Kristdemokrater. Det är den viktigaste gemenskapen och den grund som samhället står på. Barn som växer upp i trygga familjer får goda förutsättningar att klara livets utmaningar. Politiken ska därför stödja familjerna och föräldrarna, inte styra.

Läs nedan om våra konkreta förslag.

Vårmarknad i Tullinge

Den 28 april deltog Botkyrka partiavdelning på Tullinge vårmarknad. Marknaden var mycket välbesökt och dagen resulterade i många spännande samtal om miljö, äldrefrågor, trygghet och om familjens betydelse i samhället.

Vi delade också ut vår rykande färska kampanjtidning som man kan läsa här: