• Almedalsveckan 2016

Onsdagen den 6 juli var Kristdemokraternas dag i Almedalen. Som vanligt var representanter från Kristdemokraterna på Gotland där på morgonkvisten med leverans av trädgårdsmöbler. Vi hjälpte också till med förberedelser i parken och i tältet där partiet senare under dagen höll två seminarier och en presskonferens. Regnmolnen som släppte ifrån sig skurar under eftermiddagen drog så småningom vidare och till kvällen tittade sol och blå himmel fram.

I år fick vår partidistriktsordförande Sara Lidqvist möjlighet att strax efter klockan 18.30 hälsa alla åhörare välkomna till Gotland och till Almedalen. Hon passade också på att säga några ord om Gotland och den politik vi vill driva här.

Här kan du läsa Saras välkomsttal

Klockan 19 höll partiordförande Ebba Busch Thor sitt Almedalstal, det kan du se i SVT play (även teckenspråkstolkat)

I samband med talet presenterades också Kristdemokraternas nya film Trygga familjer bygger ett tryggt samhälle.

Efter Ebbas tal hjälptes partimedlemmar till att återställa och städa i parken. Därefter bjöds på mingel med italiensk buffé för alla som hjälpt till under dagen och kvällen.