Några minuter med Sara Lidqvist

Sara är ordförande för Kristdemokraterna på Gotland och engagerad i den gotländska politiken. Här berättar hon varför.

KD Gotland ökar mest

Återigen är Kristdemokraterna på Gotland det distrikt som ökar mest. Det är vi riktigt stolta över.

Vildsvin på Gotland?

Ska det verkligen vara tillåtet med vildsvin på Gotland? Kristdemokraterna ställer en fråga till ansvarig minister.

Några minuter med Johan Asplund

Johan är vice ordförande för Kristdemokraterna på Gotland och engagerad i den gotländska politiken. Här berättar han vem han är och vilka frågor han arbetar med.

Några minuter med Grym Sara Westberger

Grym Sara är sekreterare och engagerad i Kristdemokraterna på Gotland. Här berättar hon om varför och vilka frågor som ligger henne varmast om hjärtat.

Några minuter med Linnéa Högberg

Linnéa är engagerad i Kristdemokraterna på Gotland. Här berättar hon om varför och vilka frågor som ligger henne varmast om hjärtat.

Några minuter med Suzanne Kisch Asklander

Susanne är engagerad i Kristdemokraterna på Gotland och den gotländska politiken. Här berättar hon varför.

Galna regler gör inte ens bofinken glad

Kristdemokraterna säger nej till Skogsstyrelsens nya oordning i skogen. Skogen gör mest nytta om den brukas av lokala skogsägare som varken ska behöva vara eller betala jurister och ornitologer för att kunna sköta sin skog. Vi behöver en regering som visar att den står upp för skogsbruket och tydligt visar våra myndigheter att skogsbruket ska värnas och utvecklas, inte minst för omställningens skull.

Några minuter med Peder Fohlin

Peder är sedan länge kristdemokrat och engagerad i Kristdemokraterna på Gotland. Här berättar han varför.

Några minuter med Anna Haack

Anna är engagerad i Kristdemokraterna på Gotland och i den gotländska politiken. Här berättar hon om varför.

KD om skolan och Gotlands utveckling

KD Gotlands ordförande Sara Lidqvist ger besked.

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle, där friheten att forma sitt eget liv, går hand i hand med ansvaret för varje medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska lämnas efter och ingen ska hållas tillbaka!

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch
  • Partiledare, KD