• Valsedel klar och ny styrelse utsedd

Under lördagen höll Kristdemokraterna på Gotland årsmöte och fastställde valsedlarna för valet till regionfullmäktige i september. Valsedel för riksdagsvalet är klar sedan tidigare och toppas av Ebba Busch, Sara Lidqvist och Grym Sara Westberger.

Valsedel till regionfullmäktige:
    21. Gunnar Lindby
    22. Thomas Zerne
    23. Sten Julin

– Jag är glad och stolt över den här laguppställningen, säger distriktsordförande Sara Lidqvist. Vi har en bra blandning av kandidater, där politisk erfarenhet kombineras med nya förmågor. Många av namnen på vår valsedel är kända från olika delar av samhället; från näringslivet, kulturlivet, kyrkolivet och föreningslivet. Vi har verkligen goda förutsättningar att växa och få ökat inflytande, och att göra skillnad för Gotland.

Vid årsmötet valdes också en ny styrelse för det kommande året. Sara Lidqvist omvaldes som ordförande och Johan Asplund som vice ordförande. Johan Rydqvist från Alva och Suzanne Kickan Enman från Slite valdes in som helt nya ledamöter i styrelsen.

KD Gotlands nya styrelse. Johan Rydqvist, Peder Fohlin, Grym Sara Westberger, Anna Haack, Johan Asplund, Mats Hedqvist, Linnéa Högberg, Sara Lidqvist. På bilden saknas Suzanne Kickan Enman.