Jämställdhet på riktigt – politik för verklighetens kvinnor

Vi är en röst för verklighetens kvinnor. Detta är våra förslag för hur vi kan göra deras – våra – liv lite lättare att leva. En jämställdhetspolitik för verklighetens kvinnor.

Kristdemokrater i Nyköping

Kristdemokratisk samhällsgemenskap

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Du ska kunna lite på Sverige!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch
  • Partiledare, KD