TACK Sollentunabor för ett kraftigt stöd

Kristdemokrater håller valvaka

Ett stort TACK till 2121 medborgare i Sollentuna som gav oss kristdemokrater sitt stöd i kommunvalet! Det var glädje och tacksamhet som dominerade när vi kristdemokrater i Sollentuna höll vår valvaka. Det preliminära valresultatet ger oss två nya mandat i fullmäktige där vi nu har fyra mandat. Vi har brutit ny mark. Det inspirerar inför den kommande mandatperioden.

Vi har gått fram med över tre procent i ett valdistrikt – Sjöberg och med cirka två procent i valdistrikt i Viby och Gillbo/Gillberga. Men vi har också stöd i hyresområden där annars det är kompakt stöd för vänstern och socialdemokraterna och miljöpartiet.

Tillsammans med våra vänner i moderaterna och folkpartiet har vi majoritet. En majoritet som förpliktigar.

Vi har varit med och tagit ansvar under de gångna fyra åren och vi vill ta ansvar den kommande perioden. Ibland är det tuffa beslut, ibland är det lätta och tacksamma. Men vi har navigerat kommunen till att vara en av de bästa i landet med låg kommunalskatt med hög service. Mångfald och öppenhet ska fortsätta prägla vår kommun.

Sverigedemokraterna har också i vår kommun skördat framgångar. De har fått ett nytt mandat och har nu två. Vi ska ta människors oro för brist på arbete och bostad för flyktingar på allvar. Jag tror inte att alla som lagt sin röst på Sverigedemokraterna är rasister. Men som jag sa i en valutfrågning; Vi i Sverige har haft fred i 200 år. Vi måste självklart stå upp för människor som flyr från krig. Och vi ska fortsätta kämpa för att alla länder inom EU tar sitt ansvar. Vår man i Bryssel, Lars Adaktusson, är en garant för att vi ska driva på för en solidarisk flyktingpolitik.

Varmt välkommen som medlem i KD

Dina KD-politiker kommer
att jobba hårt för Ditt bästa

Förtroendet för Ebba har tredubblats

3373 sollentunabor gav oss sitt förtroende och stöd i kommunvalet.

Valrörelsen inför slutspurten

Välj KD den 9 september för familj, trygghet, seniorer, aktiv fritid

KD-kandidater till fullmäktige som jobbar för Ditt bästa

KD är barnens, familjens och de äldres parti