Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Explosion i #Solna inatt. Utreds som brott. Ingen skadad, men tilliten i samhället skadas än en gång. Avspärrningar som påverkar #skola och #förskola. Vad gör regeringen? Var sker det nästa gång? Detta får inte normaliseras.

Polisens närvaro är en viktig del i att öka tryggheten. KD har länge lyft behovet av 10 000 fler poliser. Men det har också varit möjligt för våldtäktsmän att komma undan med allt för mycket. Vi måste skärpa straffen för vålds- och sexualbrott. @BuschEbba

Våra pengar, inte statens. Och huruvida de räcker beror såklart på vad man vill att de ska täcka. Ert nya ledighetsbidrag till arbetsföra vuxna hade vi inte prioriterat, t.ex. https://t.co/FPmeuo4anH

Är det här feministisk utrikespolitik i praktiken, Margot Wallström? Att krusa för en representant för en av världens mest kvinnoförtryckande regimer? https://t.co/Hn2cvWGN4O

Mindre tid på sammanträden men mer tid för barnen väntar @SolnaSamuel som går på föräldraledighet i september.

Därmed är han det första kommunalrådet i Solna att vara helt föräldraledig.

Han ersätts under tiden av Nataliya Hulusjö.

Load More...
  • Följ oss på sociala medier: