Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Vice V-ledaren reagerar på EBT:s jämställdhetsartikel. Utan ett ord om trygghetskrisen i Uppsala.

Modigt, för ett parti som fryser ut kvinnliga riksdagsledamöter som trotsar partiets omertà om hedersvåld, och dessutom är fräcka nog att bli inkryssade.

Ikvällens Aktuellt debatterade @skyttedal EU.

Se debatten i sin helhet här: https://t.co/xuLgSCbOcM

Inför EU-valet visar det sig att jag har förmånen att ha näst högst förtroende av alla kandidater och att min toppkandidatspartner @DavidLega också ligger bland de allra högsta. Starkt startfält inför valrörelsen med andra ord. 👊

Undersökningen:

"När nu deltagande i terroriströrelsers verksamhet äntligen ska kriminaliseras, ja då lägger regeringen maxstraffet på två års fängelse. Samma som för stöld.

Det är ett hån mot Islamiska statens offer."

Ni som är lika arga som vi över de gångna dygnens debatt, både grundfrågan och SVT:s hantering av den:

Kom med. Gör skillnad. Ert engagemang är våra muskler. Gör oss ännu starkare. https://t.co/Zd5NWw3CBA

Load More...
  • Följ oss på sociala medier: