Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Ebba Busch Thors partiledarförtroende har tredubblats!

I septembermätningen före valet hade 27 procent stort förtroende för KD-ledaren men nu har den siffran ökat till 42 procent.

Ebba Busch Thor har hållit samma linje före och efter valet - Stefan Löfven ska bort från statsministerposten. Roligt att hennes principfasthet uppskattas av väljarna. 👍

Vi gav ett vallöfte - rösta bort Löfven och rösta ja till Kristersson som ny statsminister och jobba för en Alliansregering. Därutöver har vi sagt nej till att förhandla m SD. Som vi sagt hela tiden att när andra på valnatten börjat darra, så kommer KD stå fast vid vårt besked.

Utbildningsinsatser för bättre psykisk hälsa bland Solnas äldre https://t.co/kX9Q8b2A5C

Välkomnar att talmannen gett Ulf Kristersson uppdraget att sondera möjligheterna för en ny regering. Nu börjar en ny fas i samtalen mellan partierna och jag hoppas på förtroendefulla och konstruktiva samtal som kan leda fram till en politisk inriktning för Sverige. #svpol

Load More...

2 hours ago

Kristdemokraterna Solna

Ny simhall i Solna!

I veckan togs inte det första spadtaget - utan det första premiärdoppet - för att inleda byggnationen av Solnas nya simhall. 🏊‍♂️

Simhallen kommer bland annat ha:
✅ Tio simbanor.
✅ En flexibel multibassäng med höj- och sänkbar botten.
✅ Barnbassäng.

Läs mer här: www.solna.se/stadsbyggnad-trafik/nyheter-stadsbyggnad-trafik/officiellt-startskott-for-solnas-nya...
... See MoreSee Less

View on Facebook

1 month ago

Kristdemokraterna Solna

STUDIEBESÖK PÅ NORRA EUROPAS STÖRSTA UNDERHÅLLSDEPÅ 🚅

Idag har vårt kommunalråd Samuel Klippfalk tillsammans med kollegor från C och M gjort ett studiebesök på Hagalunds depå, en av många intressanta verksamheter i Solna.

Hagalunds depå har:

✅ Daglig genomströmning av 100 tåg.
✅ 3-skift dygnet runt.
✅ Snabbvändningar på 3 timmar samt service och reperationer med längre stopp.
✅ Klottersanering samt tågtvätt.
✅ Totalt 400 anställda.
... See MoreSee Less

View on Facebook
  • Följ oss på sociala medier: