Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

”Kristdemokraterna hör däremot till mätningens vinnare, med ett väljarstöd på 8 procent, den högsta noteringen för partiet sedan februari 2003. Tillsamman med C-raset gör det KD till borgerlighetens näst största parti.” 👍😀 https://t.co/dviVMb3WC6

Här kan du läsa den röstförklaring jag gav i kammaren idag när KD röstade nej till Stefan Löfven. Om vad väljarna har rätt att kräva av oss. Om dem människor voteringen handlade om. https://t.co/is1ymDXHvT

L får bottennotering och skulle åka ur riksdagen – KD når ny rekordnivå, enligt ny opinionsundersökning från Aftonbladet Inizio https://t.co/dHuLxXzpWD

Kristdemokraterna slår nya rekord i Aftonbladet/Inizios mätning. Härlig start på helgen. 👍😀

Idag har jag debuterat i talarstolen i landstingsfullmäktige, inom ämnet forskning och innovation. #sll #sllpol

Load More...

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 460
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: