Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Ebba Busch Thor: Regeringsförhandlingarna har visat svensk politik från dess sämsta sida.

Idag är jag en representant och en röst för alla de som undrar – vad är sanningen kring V:s inflytande? På vilken grund bildas denna regering?, säger EBT i kammaren.

”Till alla er som misströstar idag vill jag säga: gör inte det. Det kommer bättra dagar än denna. Ett styre i strid med sig självt kan inte bestå. Fram till den dagen kommer vi ge röst åt den borgerliga oppositionen”, Ebba Busch Thor.

Sverige har idag berövats möjligheten till en ny statsminister. Med besvikelse & sorg kan jag konstatera att Centerpartiets ledning vill samarbeta med S. Alla som röstade C i tron om att Kristersson var deras statsministerkandidat har blivit förda bakom ljuset.

Load More...

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 460
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: