Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

I jakten på makten har S sålt ut jämställdheten till genusteoretikerna i MP och lagt ut den ekonomiska politiken på entreprenad hos C. Men vi har inte glömt deras svek mot välfärden, skriver @BuschEbba

"Uppstickare i den här mätningen är Kristdemokraterna. Väljarna har under en längre tid ansett att de har de bästa lösningarna för äldreomsorgen. Men nu tycker väljarna också att de är bäst på sjukvård."

Politiken kan inte samtidigt omfamna jämställdheten och stödja idéer om att kvinnor och män behöver hållas åtskilda. Mångkulturalismen som politiskt projekt är mogen för slutförvaring. Nu behövs samhällsgemenskap, skriver @BuschEbba @kdriks #svpol #migpol

”Alla paralleller mellan Nyamko Sabuni och Ebba Busch Thor missar en viktig poäng: genom en röst på Busch Thor undgår man fortfarande att lägga rösten på Stefan Löfven.” @lyw i SvD.

Load More...
  • Följ oss på sociala medier: