Vi kan bättre!

I vårt Sverige är ett människoliv värt mer och en ung människas livschanser får aldrig avgöras på osäkra grunder. Vi kräver att regeringen stoppar utvisningen av unga ensamkommande till Afghanistan. Vi kan bättre!

Vi kräver

rättssäkra processer

att försiktighetsprincipen, med grund i Barnkonventionen, tillämpas

att utvisningarna till Afghanistan stoppas

att familjer inte splittras

JA, till höghastighetståg!

Byggandet av nya stambanor för höghastighetståg är en avgörande framtidsfråga för
Sverige och för Jönköpings län. Det gläder oss att Kristdemokraternas riksdagsgrupp säger ja till att fortsätta arbetet med nya stambanor för höghastighetståg!

Ny ledning för partidistriktsstyrelsen

När Kristdemokraternas största, bästa och viktigaste partidistrikt höll årsmöte den 12 mars valdes ett nytt ordförandeteam Camilla Rinaldo Miller (ordförande) och Mattias Ingeson (vice ordförande).

Hans Jarstig: Alla får plats i Habo!

– Många i vårt samhälle oroas över den asylinvandring vi idag ser. Som invånare oroas man över välfärd, skolor, sjukvård äldreomsorg etc. Detta är inte konstigt. Vi är vana att ha en samhällsstruktur som byggts upp under lång tid och av idogt arbete. Jag förstår resonemanget och har svårt att argumentera mot det. Men jag ser andra faror – en ny värld, en ond värld som börjar smyga sig in på våra knutar och den måste vi gemensamt stå upp emot.

Kommunalråd Hans Jarstig meddelande i lördags i Jönköpings-Posten att alla får plats i Habo.