Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

This error message is only visible to WordPress admins

Warning: The account for solnakd needs to be reconnected.
Due to Instagram platform changes on March 2, 2020, this Instagram account needs to be reconnected to allow the feed to continue updating. Reconnect on plugin Settings page

Mitt samtal med @BuschEbba nu tillgängligt även som podd. Här till exempel: https://soundcloud.com/studio-axess/studio-axess-2020-ebba-busch-thor-verklighetens-folk-gor-come-back

Hundratusentals skaffar privat sjukvårdsförsäkring pga att det offentliga totalt misslyckas med att leverera vård i tid. Det tycker @lenahallengren är ett större problem än de skjutningar som sprider terror i våra städer.

Socialdemokratism in absurdum.

KD vill skjuta till 6,7 miljarder till kommunerna. Besked idag från @BuschEbba.

Regeringen borde ta krafttag mot kriminella gäng. Istället ger man sig på laglydiga jägare och sportskyttar.
KD:s @andreas_carlson skriver med M:s @JohanForssell och L:s @JohanPehrson.

Load More...
  • Följ oss på sociala medier: