Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

Sverige behöver en politik som reparerar välfärden, säkrar gator och torg och lindrar landsbygdens bördor. Inte regeringen Löfvens spretande konfettipolitik. Detta tycker KD regeringsförklaringen borde fokusera på! #svpol 👉🏽  https://t.co/u59VIeqfHQ

”Människor avrättas på öppen gata. Stad efter stad sätts i skräck. Regeringen rullar ut röda mattan för Irans utrikesminister men kan inte sätta sig ner och prata med alla partier i Sveriges riksdag om hur vi ska knäcka gängkriminaliteten.” @andreas_carlson i #aktuellt #svpol

”Vi har ett katastrofläge”, säger KD:s funktionspolitiska talesperson ⁦@PiaSteensland⁩ om regeringens senfärdighet i assistansfrågan.
#funkpol

Funkisfamiljer väntar fortfarande på lagändring https://t.co/CEAIhgqf0H

Bra att även C+L, liksom KD+M, kräver att SD ska bjudas in till mötet om gängkriminalitet. Nu måste regeringen tänka om och bjuda in alla. Om de inte gör det kommer jag ta initiativ till ett möte i justitieutskottets sal där alla riksdagspartier som vill bidra är välkomna.

Svensk migpol måste fungera i praktiken. Mottagandet behöver ligga i nivå med våra grannländer. Därför kommer vi idag med nytt besked om anhöriginvandring: försörjningskrav ska vara grundregel för alla utom egna barn under 18. Läs mer: https://t.co/ESXF89lOoH

Load More...
  • Följ oss på sociala medier: