Ett tryggare Solna för dig och din familj

• Max 12 barn per förskolegrupp
  • Nytt äldreboende i Norra Solna
  • Vi tar ansvar för ett tryggare Solna

MAX 12 BARN PER FÖRSKOLEGRUPP!

Barngrupperna i Solna är för stora. Vi vill se ett lagstadgat krav på att barngrupperna för små barn inte får vara större än 12 barn.

Bli medlem i KD Solna!

Vill du också arbeta för en politik där kommunens kärnverksamhet sätts i första rummet? Vi säger nej till kommunala skrytbyggen och andra hitte-på-projekt som politiker ofta har en förkärlek för. Vi säger ja till fler äldreboenden, fler förskolor och mindre barngrupper och en trygghet som Solnaborna kan lita på.

Bli medlem!

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

Följ oss på sociala medier

KD stärker positionen i politiska frågor som rör sjukvård & äldreomsorg. Nu anser lika många väljare att KD & S bedriver bäst politik inom äldreomsorgen, samtidigt som KD anses vara det näst bästa inom vårdfrågor.

Artikeln & undersökningen finner ni här: https://t.co/vYL16X4D31

KD får 9% i DN/Ipsos - det är partiets högsta siffra på över 16 år!

Gå med i KD du också!

Läs om undersökningen här: https://t.co/4pm9AeC7oi

Kan Försäkringskassan fortsätta neka rätt till assistans för sondmatning när ny LSS-lag träder i kraft? Funkisrörelsen bedömer det. och jag delar deras oro. KD kräver att kryphålet i lagförslaget täpps till.
#lss #svpol #räddalss

Load More...

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.
Type: OAuthException
Code: 190
Subcode: 460
Please refer to our Error Message Reference.
  • Följ oss på sociala medier: