• Besparingar klubbades igenom av styret

Idag var det kommunfullmäktige där bland annat budgeten för 2024 inkluderat MRP för 2025 och 2026 avhandlades. Kristdemokraternas och Sverigedemokraternas MRP röstades ner och styrets budget (SML) ställdes sedan mot Centerpartiets där styrets budget tyvärr vann. Vi kristdemokrater anser givetvis att vårt förslag är det bästa eftersom att den innehåller flera åtgärder som behöver vidtas samtidigt som man prioriterade kärnverksamheten, framförallt pekade den ut en visionär riktning för kommunen vilket inte existerar i styret.

Styrets budget kommer innebära stora problem för kommunen och den kommer med största sannolikhet inte att hålla länge heller. När dessa problem kommer uppenbara sig för styret och dig som kommuninvånare, är det viktigt att du som väljare kommer ihåg att det är Socialdemokraterna, Moderaterna och Liberalerna som nu bär det faktiska ansvaret för de negativa effekter som kommer uppstå. Är du borgerlig väljare finns det säkert extra skäl att ifrågasätta om du fick det du röstade på till nästa val.

Vi kristdemokraterna kommer försöka använda det mandat vi har för att försöka undvika de värsta kommande effekterna.