KD Hammarö, kandidat #3 – Kenth Carlsson

Kenth Carlsson

Hej! jag heter Kenth Carlsson

Mina starka sidor är ordning och reda och planering/uppföljning! Kanske lite för petig ibland….

Jag vill arbeta och umgås med andra människor som inte är just som jag själv – då lär man sig mycket nytt! Efter snart 20 år i lokal- och regionalpolitiken vill jag bidra till att skapa just ordning och reda i vår fina kommun. Vi behöver en tydlig projektplanering och uppföljning av allt vi gör, så att skattpengarna räcker till det vi måste och vill göra.

För mig är skolan väldigt viktig. Det är genom duktiga lärare vi får elever som trivs och får bra betyg. Det måste vi värna om. Sedan behöver vi förstås också skolbyggnader som håller bra kvalitet.

Jag arbetar som konsult i ledningsfrågor och förvaltning i mitt eget företag. När jag inte jobbar i mitt yrke eller i politiken så älskar jag att var ute i trädgård, skog och på sjön med familj och vänner!

Kristdemokraterna på Hammarö presenterar sina toppkandidater till kommunfullmäktige i valet 2018. Vi har valt ut goda personer med erfarenhet och bredd som vi har stort förtroende för och som vi vet kommer ta bra och kloka beslut för vår kommun. Vår förhoppning är att du också känner förtroende för dem och röstar in dem i år. Det är personer du kan kontakta och som lyssnar på dig. På valsedeln kan du ”kryssa” den kandidat som du vill ska representera dig på Hammarö.

Du är välkommen!

Skatten kan återställas med 50 öre redan 2022

Tillsammans kan vi!

Vitsippspriset 2020 går till Anna Persson

Nolgårds förskola behålls!

Var finns det politiska intresset?

KD och Hammarösamverkan i opposition

Hammarö behöver ett majoritetsstyre

Vitsippspriset 2019 till Lillängshamnens fiskrökeri

Äntligen! Nya Götetorpsskolan kommer resa sig ur askan

Varför är EU viktigt för Hammarö?

Budget 2019

KD Hammarö, kandidat #1 – Mattias Joelsson