Ökning i Opinionen

Det går uppåt för Kristdemokraterna i Opinionen. Vi ökar för varje mätning. I årets val ställer Kristdemokraterna i Karlskoga upp med ett nytt fräscht lag av kandidater. Vi är beredda att ta ansvar för Karlskogas utveckling framåt. Dessa punkter anser vårt första namn på listan Anna Blomquist var särskilt viktiga.

1. Idag ökar psykisk ohälsa bland äldre och ofrivillig ensamheten är en stor bidragande faktor till det. Ensamheten kan också leda till otrygghet för de äldre. Vi behöver agera nu för att se till så att färre äldre drabbas av ofrivillig ensamhet. För att motverka ensamheten och öka tryggheten vill jag införa all including boenden i Karlskoga. Där äldre bor i egen lägenhet, men har möjlighet till restaurang och lokaler anpassade för gemenskap och möten mellan människor.

2. Föräldrar ska också känna trygghet med att lämna sina barn på förskolan och veta att barngrupperna är små och att förskolelärarna har möjlighet att se och möta alla barn. Idag är barngrupperna stora i Karlskoga, vilket inte minst är olyckligt för små barn som har svårt att anknyta till många personer. Jag vill se ett maxtak inom kommunen på max 12 barn i småbarnsgrupperna och max 15 i övriga grupper.

3. Trygghet handlar också om att inte behöva gå hem på kvällen med nycklarna hårt hållna i handen. Idag finns det parker och områden i Karlskoga som helt saknar belysning. Jag kommer arbeta för en bättre ljussättning av kommunen, för att öka tryggheten.

Med det sagt, hoppas jag att du lägger din röst på Kristdemokraterna i kommunvalet.

Möt våra Toppkandidater!

Möt valets toppkandidater!

Nu har vi Kristdemokrater formerat ett starkt lag inför höstens kommunalval som vi hoppas kommer innebära en förändring till ett varmare Karlskoga. Vår toppkandidat är Anna Blomquist som är beredd att ta ansvar och ta strid för våra viktigaste frågor.

– Minska antalet barn i grupperna på förskolan
– Återinför servicehusen
– Ökad trygghet för yngre, återinför fältassistenter
– Mer pengar till vägar

Våra tre toppkandidater är:

1. Anna Blomquist
  2. Thor-Björn Svensson
  3. Katarina Herlitz

Gemensam valplattform med Alliansen i Karlskoga

Gemensam valplattform för Alliansen i Karlskoga!

Alliansen i Karlskoga går till val med en gemensam valplattform.Vi tar ansvar för Karlskogas utveckling.Din röst är viktig i valet 9 september.

Publicerat av CTV Karlskoga Torsdag 16 augusti 2018

Alliansen i Karlskoga går till val med en gemensam valplattform. Vi tar ansvar för Karlskogas utveckling.
Din röst är viktig i valet 9 september.

Bli medlem

Jag gick med i Kristdemokraterna för att jag vill värna människors rätt till självbestämmande. Varje människa är unik och måste ha rätt till mer egenmakt. För mig byggs samhället underifrån och familjens roll är central. Därför måste familjerna själva få bestämma hur de ska fördela föräldraledigheten, på samma sätt som äldre ska få bestämma mer över hur de vill ha sin äldreomsorg. Idag hotas egenmakten och självbestämmandet av klåfingriga politiker. Det vill jag och Kristdemokraterna sätta stopp för.

Jag hoppas du vill vara med och arbeta för mer egenmakt och mer medmänsklighet.
Gör som jag gjorde – bli medlem.

EBBA BUSCH THOR
Partiledare (KD)