Välkommen till Lidköping

KD i Lidköping

Vad vill vi Kristdemokrater

KD – för ett friare och varmare samhälle

Vårt mål är ett samhälle där friheten att forma sitt eget liv går hand i hand med ansvaret för sin medmänniska. Vi vill bygga ett samhälle som håller samman. Ingen ska hållas tillbaka och ingen ska lämnas efter.

Politiken ska inte toppstyra!

Jag tycker att politiken och samhället ska byggas underifrån. Politiken ska stödja och ge förutsättningarna – inte styra. Familjen spelar en avgörande roll, det är där vårt samhälles framtid formas. Vi vill ge mer makt till föräldrarna så att de kan ge en bra grund till sina barn. Vi tycker att de själva ska få bestämma över hur de vill göra med föräldraledigheten, barnomsorgen och tiden med barnen. Vänsterregeringen jobbar tvärtom. De vill minska familjens valfrihet och möjlighet till mer tid för barnen. Det säger jag och alla andra kristdemokrater nej till. Vi kommer ta kampen för familjen.

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD

2 days ago

Kristdemokraterna Lidköping

Högsta notering för oss i KD sedan 2002!
Så roligt, välkomna alla nya medlemmar😁👍🏼KD ökar till 9,4% i Sifo!

Undersökningens högsta notering sedan 2002

I den här mätningen är vi nu näst störst bland de tidigare allianspartierna. Vill du vara med i KD och arbeta för förändring? Bli medlem idag!

Bli medlem här: kd.nu/blimedlem

Läs om mätningen i sin helhet här: www.svd.se/svd-sifo-liberalerna-gor-lagsta-noteringen-nagonsin
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 days ago

Kristdemokraterna Lidköping

KD går som en raket!

Ebba Busch Thor leder Demoskops förtroendemätning. Inför EU-valet visar det sig också att vår toppkandidat Sara Skyttedal har näst högst förtroende av alla kandidater och David Lega ligger också i förtroendetoppen. Mycket lovande inför en valrörelse och vi är mycket taggade!

Vill du stödja KD i EU-valet? Bli medlem!
KD.nu/blimedlem

Undersökningen i sin helhet:
www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRjV4m/han-har-hogst-fortroende-bland-eu-kandidaterna-gladjande/
... See MoreSee Less

View on Facebook