Adventsfest

Den 27/11 hade vi vår årliga adventsfest. Denna gång var vi i Immanuelskyrkan och som vanligt var det mycket medlemmar som kom (nästan 60 st). Under kvällen så var det gröt med smörgås, föredrag av Ödeshögs kommunchef, fika, lotteri, föredrag av Magnus samt en auktion.

Kommunchefen Ingmar Unosson gav en personlig bild av sig själv och varför han valde att arbeta i Ödeshög. Han talade bland annat om hur långt fram Ödeshög är när det gäller skola, vård och företagande där vi ligger i topp nationellt och/eller regionalt. Detta värmde extra mycket då dessa punkter är fokusområden för Kristdemokraterna. Det är också ett kvitto på det arbete som Annicki leder i kommunstyrelsen ger resultat. Nedan Ingemar under sin presentation.

Magnus talade om sin resa till Somaliland och hur viktigt stödet till detta ännu ej godkända land är. Magnus visade bilder när han träffade presidenten och ett gripande möte med förra presidentens hustru som efter makens död sålde alla sina tillhörigheter för att kunna bygga ett universitet.

För att stötta utbildningen i Somaliland så valde vi att skänka intäkterna från auktionen till skolprojekt där.

När kvällen led mot sitt slut så tackades Annicki för sitt engagemang i KD Ödeshög och för det fantastiska arbete hon gör i kommunstyrelsen. Deltagarna var (som vanligt) väldigt nöjda med arrangemanget och alla ser fram mot att träffas igen.

/Jonni

KD:s Vitsippspris 2018

Gruppmöte hos Narr 28 maj

Årsmöte Kristdemokraterna i Östergötland

Kommun- och landstingspolitiska dagar 2018

Årsmöte 2018

Invigningen av Handlar’n i Rök

Ödeshögsskola i topp när man frågar barnen!

Meröppet på Biblioteket

Extra partidistriktsårsmöte

Första spadtaget för nytt seniorboende