Meröppet på Biblioteket

Onsdagskvällen den 29/11 var det så dags för invigning av Meröppet på Ödeshögs bibliotek. Mingel blev det också. I vimlet syntes bland andra Annicki Oscarsson, kommunstyrelsens ordförande, Lotta Gemfors, bildnings- och kulturchef, Karin Mörk, kultur- och fritidsnämnden, bibliotekarie Maud Conradsson, doktor Magnus Olofsson och många andra intresserade. Som ordförande för kultur- och fritidsnämnden fick jag äran att klippa band. Gunilla Christensen, till vänster, jobbade på biblioteket i fyrtio år. Och de sista fyra åren arbetade hon hårt för att få till Meröppet. Britt-mari Johansson är en av dem som drev projektet vidare, och det känns mycket bra att tillsammans med henne och nämnden kunna sjösätta Meröppet. Meröppet är precis vad det låter som, det vill säga mer öppet på biblioteket. Om man så vill så kan man dyka ner bland böcker, filmer och datorer ända till kl 21 varje dag. Strålande!

Läs mer om Meröppet: Kommunens hemsida

Denna artikel är hämtad från Peter Olofssons Facebooksida

/Jonni

KD:s Vitsippspris 2018

Gruppmöte hos Narr 28 maj

Årsmöte Kristdemokraterna i Östergötland

Kommun- och landstingspolitiska dagar 2018

Årsmöte 2018

Invigningen av Handlar’n i Rök

Ödeshögsskola i topp när man frågar barnen!

Adventsfest

Extra partidistriktsårsmöte

Första spadtaget för nytt seniorboende