• Var med och gör skillnad!

Välkommen till Kristdemokraterna. Vi vill väldigt gärna ta del av ditt engagemang och din kompetens. Hos oss finns stora möjligheter för dig.

Kristdemokraterna verkar på flera nivåer – lokalt, regionalt och på riksnivå. Vi driver frågor, engagerar oss och samtalar gärna hur vi gör samhället varmare, bättre och mer kristdemokratiskt. Som medlem har du möjlighet att engagera dig på olika sätt: i partiet eller som förtroendevald i en nämnd, styrelse eller utskott. Här kan du bli medlem. Här kan du meddela intresse för mer engagemang som t.ex förtroendevald.

Politiskt arbete i partiet

Du har möjlighet att engagera dig i det politiska arbetet som volontär i olika uppdrag inom den mera föreningsanknutna verksamhetsdelen Det kan du också ange vid en eventuell intresseanmälan.

Som förtroendevald

Kristdemokraterna är med påverkar i både kommunen och regionen. I Örebro kommun och Region Örebro län finns många kristdemokrater med och påverkar i olika nämnder. Är du intresserad av ett politiskt uppdrag så meddela ditt intresse på Kristdemokraterna i Örebros webbplats. Det är viktigt att du fyller i och skickar din intresseanmälan så vi vet vilka sakområden du är intresserad av.

Läs mer om vad det innebär att vara medlem i Kristdemokraterna (PDF).