Välkomna till Östermalms stadsdelsområde

Vad vill KD för Östermalms stadsdelsområde

int(1)

Följ oss på Facebook

Hej och välkommen till KD Östermalm. Vi är en lokal partiavdelning för Östermalms stadsdelsområde i Stockholms kommun.

Stadsdelsområdet omfattar stadsdelarna Djurgården, Gärdet, Hjorthagen, Norra Djurgården samt Östermalm. Den del av Östermalm som ligger söder om Valhallavägen och väster om Odengatan tillhör Norrmalms stadsdelsområde och ingår ej i vår partiavdelning. I vår avdelnings område bor ungefär 60 tusen röstberättigade invånare vilket är fler än i huvuddelen av landets kommuner.

Besök vår Facebook sida

Vill du också vara med och påverka?

Bli medlem i Kristdemokraterna

ENGAGERA DIG!

Sverige förtjänar bättre

Bakom långa vårdköer, bristen på äldreboende och statistik om ouppklarade brott finns människor. Människor som blir sjukare för att de inte får vård i tid. Äldre som tvingas bo kvar hemma i otrygghet och ensamhet. Brottsutsatta som tappar tron på samhället när polisen inte lyckas lösa brotten.
Detta är inte hela verkligheten. Det finns mycket som är bra i Sverige, det ska vi påminna varandra om och vara rädda om, men det som brister får politiken inte blunda för.
Nu krävs det goda värderingar som sätter människovärdet främst och politiker som vill och vågar prioritera det som är nödvändigt för att bygga ett samhälle som håller ihop. Vården, äldrefrågorna och tryggheten är de viktigaste frågorna för oss. Vi lovar inte allt till alla men vi håller vad vi lovar.

Vill du veta mer Klicka här

• Ebba Busch Thor
  • Partiledare, KD