Du ska kunna lita

#välfärdslöftet

• Sjukvården...
  • Äldres situation...
  • ...och trygghet är våra viktigaste valfrågor

Vill du också vara med och påverka?

Så här kan du komma i kontakt med Kristdemokraterna

Engagera dig!

Du behöver inte vara religiös för att vara kristdemokrat.

Glöm dina fördomar om KD. Vi är ett frihetligt parti som bygger på en stabil etisk grund. En del tror att man behöver vara religiös för att rösta på KD. Inte alls. Vår politik bygger på samma kristna tradition och humanism som ligger till grund för hela det västerländska samhället.

• Ebba Busch Thor

Följ oss på sociala medier

Den politiska plattformen är presenterad. Vi Blågröna kommer tillsammans bilda en stabil majoritet i landstinget. Du ska kunna lita på vården.

KD i Stockholms stadshus söker tre nya medarbetare: inom press/kommunikation, äldrefrågor och trygghetsfrågor. Alla tre annonser i länken nedan. #kdriks #kd #svpol #08pol #sthlmpol https://t.co/lUxNZ13Q1r

Idag fyller Alf Svensson 80 år.

Alf var partiledare för KD i 31 år och är den längst tjänstgörande partiledaren i svensk historia.

Stort tack Alf för allt ditt arbete för partiet och varma gratulationer på födelsedagen.

Load More...

Ordningsvakter jobbar förebyggande! Jag är så trött på att S, V och FI alltid ställer satsningar på ordningsvakter emot förebyggande arbete. Ordningsvakter är viktiga för att både se, upptäcka och förhindra brott #sthlmpol #08pol

Nu får stadens ordningsvakter verka även i Järva-området. En stor och viktig nyhet för tryggheten i Rinkeby-Kista och Spånga-Tensta! 😃👍🏼 https://t.co/HsNci9Grrk

Kommuner behöver ökat stöd i kampen mot kriminalitet!
In och läs DN Debatt där @ErikSlottner, @SthlmMayor & @janjoensson skriver om det brottsförebyggande arbetet. Regeringen måste ta större ansvar! Ping: @mikaeldamberg #svpol #08pol https://t.co/05bQhPrTH6

Load More...

Varje år får ungefär 4 000 diagnosen lungcancer och ungefär lika många avlider. Så lungcancer är den cancertyp som flest dör av – i både Sverige och globalt.
Man ser att det nu är fler kvinnor än män som dör. Tittar man bara 10 år tillbaka var det tydligt mer män än kvinnor som avled av lungcancer. 15 procent av de som får diagnosen nu är icke-rökare.

Region Stockholm blir först i landet med att erbjuda lungcancerscreening i samband med mammografiundersökningar.

Initialt blir det kvinnor som erbjuds lungcancerscreeningen men skulle det falla ut väl kan det mycket väl komma att bli generellt i framtiden.

– Lungcancer är lömskt, vi känner till maratonlöpare som aldrig rört en cigarett som drabbas av lungcancer. Samtidigt vet vi att rökningen spelar stor roll och därför riktar vi oss till en början främst till kvinnliga storrökare, säger Ella Bohlin (KD), vårdutvecklingsregionråd.

Läs nyheten i SvD:
www.svd.se/forskare-kritiska-mot-lungcancertest-for-kvinnor

POLITIK PÅ PLATTAN

Nu på söndag kommer en rad politiker från Stockholm att drabba samman på Sergels torg. Det blir både region och kommunpolitik som avhandlas av en mycket stor samling folkvalda.

Från Kristdemokraterna kommer både Erik Slottner och Ella Bohlin att debattera. Det blir skoj.

Kom gärna förbi och applådera på rätt ställe.

Söndag 1 september
Kl. 12:30–14:30
Segels torg, Stockholm

View on Facebook

"När jag stod här för ett år sedan lovade jag att en röst på Kristdemokraterna var en röst på en ny regering. Och om chansen fanns att avsätta Stefan Löfven så skulle vi inte börja darra på valnatten.

Tyvärr var två av mina forna alliansvänner svagare i köttet. Innan valet lovade de ett nytt ledarskap för Sverige. Men de valde till sist den statsminister som hösten 2015 lät Sverige stå ledarlöst."

Ebba Busch Thor (KD), Almedalen 2019

Gå med i KD!
KD.nu/blimedlem

View on Facebook

FÖRSTATLIGAD SJUKVÅRD - VILKA LÄRDOMAR GER VÅRA TRE NORDISKA LÄNDER?

VÄLKOMMEN TILL VÅRT ALMEDALSSEMINARIUM!
LÖRDAG 6 JULI kl 13:00-14:30

I Sverige hörs nu allt fler röster att sjukvården behöver centraliseras. Detta seminarium lyfter erfarenheter från hur sjukvården organiseras i Danmark, Norge och i Finland. Exempel på framgångsrikt genomförda förändringar lyfts och fall där omstrukturering inte fungerat eller fått oväntat resultat. Hälso- och sjukvården styrs olika i de nordiska länderna.

Både Norge och Danmark har sett stora omorganiseringar av hälso- och sjukvården med goda resultat. I Finland slutade det senaste försöket med vårdreform till att regeringen föll. Här i Sverige hörs nu allt fler röster att sjukvården behöver centraliseras. högst förtroende i sjukvårdsfrågor, av alla Svenska partier, har Kristdemokraterna.

Som ett led i att utveckla såväl vården som att driva sjukvårdsdebatten bjuder Kristdemokraterna i Region Stockholm på KD:S dag in till ett nordiskt hälso- och sjukvårdsseminarium på temat förstatligande av sjukvården med en utblick till de andra nordiska länderna.

Frågor som kommer lyftas är:
goda exempel på organisationsformer; hur reformer av respektive lands sjukvårdsorganisation sett ut; lärdomar från Finland, Danmark och Norge som Sverige kan ta del av; önskemål inför framtiden.

Medverkande:
Ella Bohlin, Vårdutvecklingsregionråd, Kristdemokraterna Region Stockholm
Jes Søgaard, Professor i Hälsoekonomi vid Syddansk Universitet, Danmark
Mats Brommels, MD PhD, Professor i medicinsk ledningskunskap, Finland
Ingelin Noresjø, Fylkesråd Nordland, vice partiledare KrF, Norge

View on Facebook

• Följ oss på sociala medier: