Du ska kunna lita

#välfärdslöftet

• Sjukvården...
  • Äldres situation...
  • ...och trygghet är våra viktigaste valfrågor

Vill du också vara med och påverka?

Så här kan du komma i kontakt med Kristdemokraterna

Engagera dig!

Du behöver inte vara religiös för att vara kristdemokrat.

Du behöver inte vara religiös för att vara kristdemokrat. Vår politik bygger inte på religion, utan på samma kristna tradition och västerländska humanism som sedan många år ligger till grund för hela den svenska skolan. Vi är varken förbudsivrare eller moralister. Tvärtom betonar vi vad som är politikens uppgift och vad som inte är det – politikens gränser.

Följ oss på sociala medier

Käpphästar är till för att ridas. Här är veckans kolumn, om politiksamtalets eviga SD-tourettes. Bland annat. https://t.co/a4PZ3l8ilo

Gör en ring av Tvärbanan!
I dag presenterar @karlhenriksson ett av KD:s mest spännande vallöften för SL-trafiken https://t.co/5aOJE6IJ4C #08pol #sthlmpol #SL #SLL #spårväg

Load More...

Michaela Hollis (KD) skriver idag i Stockholm-Direkt i en slutreplik tillsammans m sina allianskollegor om äldre och hemlöshet: ”Att erbjuda boende för hemlösa äldre handlar om att värna varje människas unika och okränkbara värde."

Läs hela artikeln här: https://t.co/vw4GDXH4mT

Vill du ha tre bra anledningar till att rösta på KD till Stockholms kommunfullmäktige i september?
1. Vi vill återupprätta tryggheten
2. Vi vill ha en värdig äldreomsorg.
3. Vi vill stoppa det kommunala slöseriet med skattepengar och sänka skatten mest av alla partier. #svpol

Intervjuas av DN angående Stockholms ökande trångboddhet, och hur den ska minskas.
Hela artikeln: https://t.co/DHmeoA7MHy #svpol #sthlmpol #bostad #kd #kristdemokraterna #bostadpol #politik #dn

Load More...
  • Följ oss på sociala medier: