Stockholm går igenom en av de största kriserna i modern tid. En sjukdomskris och en ekonomisk kris. Det kräver en politik som tar oss igenom krisen.

Vill du också vara med och påverka?

Så här kan du komma i kontakt med Kristdemokraterna

Engagera dig!

Om Kristdemokraterna

Kristdemokraterna sätter människovärdet främst och vill prioritera det som är nödvändigt för att bygga ett samhälle som håller ihop.
Vården, äldrefrågorna och tryggheten är våra prioriterade frågor. Vårt partinamn berättar vad vi står för – en demokrati byggd på kristen människosyn och värdegrund. En vanlig missuppfattning är att man måste vara troende för att vara med. Det är fel. Alla som delar våra idéer är välkomna i partiet.

Fakta om partiet:
Partiets ordförande heter Ebba Busch.
Vi har 22 riksdagsledamöter. Kristdemokraterna fick sitt första riksdagsmandat 1991. I det senaste riksdagsvalet fick Kristdemokraterna 6,32 % av rösterna, en ökning med 1,75 % från föregående val. Vi har drygt 25300 medlemmar. Vi är organiserade i 26 distrikt. Ett distrikt omfattar oftast ett län och vi är representerade i samtliga landsting förutom Norrbotten.
Kristdemokraterna är representerade i 251 kommuner av totalt 290. Våra lokala representanter hittar du här. Vi har fem kommuner där KD innehar KSO-uppdraget (Kommunstyrelsens ordförande, Laxå, Öckerö, Ödeshög, Sävsjö, Markaryd).
I partiet finns också ett kvinnoförbund, ett ungdomsförbund, ett studentförbund och ett seniorförbund.
År 2005 startade organisationen KIC – Kristdemokratiskt Internationellt Center som arbetar med demokratibistånd. De stödjer andra kristdemokratiska partier. I diktaturer stöttar de demokratirörelser som befinner sig i opposition.
Kristdemokraterna är representerat i EU-parlamentet av Sara Skyttedal och David Lega. På europeisk nivå utgör Kristdemokraterna en del av EPP – European People´s Party – en sammanslutning av kristdemokratiska partier i Europa.

• Ebba Busch

Följ oss på sociala medier

[instagram-feed accesstoken="7548141962.3a81a9f.1ef8e0c43a954a2ea833be2d41cdd77e"] [instagram-feed]
[custom-twitter-feeds] [custom-twitter-feeds screenname="KDStadshuset"]