"Okle" kan bli bättre!

Låt oss förbättra Oxelösund för Barnfamiljer, Äldre och Företag

Oxelösund ingår i Hjärtlandet

Vården, Äldreomsorgen och Tryggheten är Kristdemokraternas viktigaste frågor.

Senaste nytt

Välkommen till KD Oxelösund

Är du nyfiken på kristdemokratisk politik? Vill du vara med och förbättra vår lilla kommun och vårt svenska samhälle?  Så bra!  Då är du varmt välkommen till vårt tappra gäng här i Kuststaden, som ingår i ”Hjärtlandet” som Ebba pratar om.

Okle kan bli snyggare och tryggare

KD Oxelösund har kul ihop och får stadigt nya medlemmar. Vi vill göra vår fina skärgårdskommun bättre för i första hand Barnfamiljer, Äldre och Företag – och inför valet den 11 september har vi tagit fram 20 konkreta förslag som du kan läsa om via knappen nedan. Ännu mer information och argument hittar du i menyn ovan, under fliken Våra Förslag. Vi finns också på Facebook (snart även Instagram).

Välkommen som väljare och medlem!

Valprogram 2022 KD Oxelösund

Vill du vara med och göra Oxelösund bättre?

Engagera dig i Kristdemokraterna

Testa dina idéer med oss!

Niclas heter jag. Bor i Sundaområdet sen 2011, och tidigare i Nyköping 1996-2010. Jobbar i Stockholm som personlig assistent.
Till höger står Göran Bernhardsson, som är min "mentor" och 1:a på vår lista till kommunfullmäktige. Notera också V-tecknet, som här syftar på seger och inte Vänsterpartiet.
Många tror att politik är tråkigt, men vi har faktiskt rätt kul i vår lokalavdelning. Det handlar ju om att tänka och fantisera kring hur saker kan bli bättre. Och sen analysera, formulera, diskutera och kompromissa – men ändå hålla fast vid sina ideal.
Har du idéer om hur Oxelösund kan bli bättre? Hör av dig! Du når mig på 070–405 9 504 eller niclas.lindgren@kristdemokraterna.se

• Niclas Lindgren
  • Ordförande, KD Oxelösund