Nu gör vi "Okle" bättre!

Låt KD göra EU bättre!

Senaste nytt

Ett snyggare och tryggare Oxelösund

Gänget på bilden utgör ca halva KD Oxelösund. Vi har kul ihop och blir sakta men säkert allt fler. Kom med du också!  Koalitionen vann ju valet – efter 72 år av S-styre – och har nu börjat modernisera och effektivisera vår fina kuststad. Tillsammans har vi fram till 2026 på oss att genomföra de viktigaste förändringarna.

KD Oxelösund prioriterar Barnfamiljer, Äldre och Företag

Inför valet tog vi fram 20 konkreta förslag som du kan läsa om här. Dessa vallöften försöker vi infria inom Koalitionens arbete, och du kan följa den utvecklingen på denna sajt. Du hittar oss även på Facebook och Instagram.

Vill du vara med och göra Oxelösund bättre?  Du är varmt välkommen till vårt glada gäng här i Kuststaden. Alla goda krafter behövs. KD är en viktig del av Koalitionen i Oxelösund, och vi har 28 platser i nämnder och styrelser.

Vi behöver dig som medlem!

Efter 72 års rödstyre...

finns det mycket att modernisera.

Ja, jag vill hjälpa till!

Var med och förbättra Oxelösund!

Niclas heter jag. Bor i Sundaområdet sen 2011, och tidigare i Nyköping 1996-2010. Jobbar i Stockholm som personlig assistent.
Till höger står Göran Bernhardsson, som är min "mentor" och vår ledamot i kommunfullmäktige. Notera också V-tecknet, som här syftar på seger och inte Vänsterpartiet.
Många tror att politik är tråkigt, men vi har faktiskt rätt kul i vår lokalavdelning. Och även inom Koalitionen, som nu har börjat modernisera och effektivisera vår fina skärgårdskommun. Vill du också vara med på denna resa? Hör av dig!
Du når mig på 070–405 9 504 eller niclas.lindgren@kristdemokraterna.se

• Niclas Lindgren