Vi vann!

Bli medlem du också

Nu gör vi "Okle" bättre

Äntligen maktskifte efter 72 år!

Senaste nytt

Valde du KD? Kom med och förändra!

Röstade du på oss?  Tack så mycket!  Vi bjuder gärna på lunch eller fika, för att få höra varför du valde oss och vad du tänker om kommunens framtid. Gänget på bilden utgör ca halva KD Oxelösund. Vi har kul ihop och blir sakta men säkert allt fler. Kom med du också!

Nu ska vi göra Okle snyggare och tryggare

Tänk att vi vann valet!  Efter 72 år av S-styre… Nu kan vi äntligen börja modernisera och effektivisera vår fina kuststad, och har fram till 2026 på oss att genomföra de viktigaste förändringarna.

KD Oxelösund vill prioritera Barnfamiljer, Äldre och Företag

Inför valet tog vi fram 20 konkreta förslag som du kan läsa om här. Du hittar oss även på Facebook och Instagram.

Vill du vara med och göra Oxelösund bättre?  Du är varmt välkommen till vårt glada gäng här i Kuststaden, som ingår i ”Hjärtlandet”. KD är en viktig del av Alliansen i Oxelösund, och kommer snart att få platser i nämnder och styrelser. Alla goda krafter behövs.

Vi behöver dig som medlem!

Efter 72 års rödstyre...

ska vi nu renovera en hel kommun.

Ja, jag vill hjälpa till!

Var med och förbättra Oxelösund!

Niclas heter jag. Bor i Sundaområdet sen 2011, och tidigare i Nyköping 1996-2010. Jobbar i Stockholm som personlig assistent.
Till höger står Göran Bernhardsson, som är min "mentor" och ledamot i kommunfullmäktige. Notera också V-tecknet, som här syftar på seger och inte Vänsterpartiet.
Många tror att politik är tråkigt, men vi har faktiskt rätt kul i vår lokalavdelning. Och nu när högersidan äntligen fått makten efter 72 års S-styre, är det dags att börja jobba! Tillsammans ska vi modernisera och effektivisera vår fina skärgårdskommun, så vi får "Ett snyggare, tryggare Okle". Vill du vara med på resan? Hör av dig!
Du når mig på 070–405 9 504 eller niclas.lindgren@kristdemokraterna.se

• Niclas Lindgren