Strategier för politiska prioriteringar

Visioner och strategier men också vilka konkreta aktiviteter och åtgärder som krävs för att nå dit var ämnet för en kd-dag i Sävsjö kommun. Stefan Persson tillsammans med Benjamin Pettersson höll ihop dagen och hade format den omfattande agendan. Det var var många som prioriterade att denna lördag vara med och prioritera bland olika politiska frågor de kommande åren. EU-valet fick också en del av tiden för denna strategidag. Fredrik Håkansson är lokal valledare och han gav en information om hur valrörelsen ska läggas upp för Kristdemokraterna.

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Maria Larsson är en välkänd kristdemokratisk profil som varit minister, landshövding och aktiv på alla nivåer inom politiken. Under måndagskvällen gästade hon partiavdelningens årsmöte för Kristdemokraterna i Sävsjö kommun som denna gång var i IOGT-lokalen i Stockaryd. Hon lyfte fram Sävsjö som ett föredöme och uttryckte uppskattning och beundran för det arbete som görs inom partiavdelningen.  Hon berömde den anda av samarbete som finns i partiet, kommunen och på Höglandet och såg den som positiv.

Självklart har Sävsjö en framtid

”Självklart har Sävsjö en framtid!” skriver kommunalråd Therese Petersson i en insändare. Hon ger sedan ett antal exempel på vad som är på gång och skriver att ”Vi är fyllda med hopp och tillförsikt om framtiden, i en kommun som andas Tillsammans och sjuder av entreprenörskap”.  Insändaren är ett svar till dignaturen ”Fundersam Sävsjöbo” som ställde ett antal berättigade frågor om kommunens utveckling. Detta utifrån att det ibland påstås att kommunen inte har någon framtid. Läs Therese Peterssons välfomulerade insändarsvar på följande länk:

Maria Larsson kommer till årsmöte

Årsmötet för Kristdemokraternas partiavdelning blir i år den 12 februari klockan 18.30. Denna gång är det i IOGT-lokalen i Stockaryd och talare är denna gång Maria Larsson. Maria har rötterna i Gnosjö och är en välkänd kd-profil genom sitt arbete bland annat som minister och med flera tunga positioner inom partiet. De senaste åren har hon flera år varit Landshövding i Örebro län. I november fick hon Alf Svenssons hedersplakett vid rikstinget. Vill du veta mer eller anmäla dig så finns information på följande länk:https://wp.kristdemokraterna.se/savsjo/arsmote/