Landsbygden kan ha kollektivtrafik

Nu är det bra läge att att se över hur vi kan utveckla kollektivtrafiken i länet för att bli smartare och mer tillgänglig i hela Jönköpings län. Det skriver flera KD-politiker tillsammans med vår regionpolitiker Bengt Swerlander i en debattartikel. De som står bakom artikeln är alla ledamöter och ersättare i Region Jönköpings läns nämnd för Trafik, infrastruktur och miljö. Du kan läsa artikeln som varit publicerad i Smålands Dagblad på följande länk:

Uppmanad skärpning blev uppskattad

Det blev minst sagt uppskattat när det kristdemokratiska kommunalrådet Stefan Gustafsson i en video tydligt uppmanade Sävsjö kommuns invånare att bättre följa råd och riktlinjer för att minska smittspridningen. Bara på Facebook inlägget nu visats för 20.000 personer. Filmen har också skapat uppmärksamhet i artiklar i media och insändare. I stort sett alla har varit positiva till det raka budskapet. Vill du också se filmen kan du göra det på följande länk:

Årsmöte ställde om till Andreas och Anton

När Kristdemokraternas partiavdelning har årsmöte är det av tradition en kväll med intressanta tal och det bjuds alltid på något gott att äta. Detta pandemiår är allt annorlunda och det var inte möjligt att träffas och lägga upp årsmötet på vanligt sätt.  I det kreativa gäng som finns i kristdemokraternas lokala ledning så var det förstås så att man ”ställer inte in utan ställer om”. Årsmötet genomfördes därför i år via den digitala videotjänsten Zoom.

Välkommen till årsmöte 2021

Välkommen till partiavdelnings årsmöte 2021! Detta år blir allt lite annorlunda med tanke på rådande pandemi. För att årsmötet ska kunna genomföras på ett säkert sätt kommer det därför att genomföras digitalt via mötesverktyget Zoom. Vi är glada över att att Roland Utbult kommer att vara med via videolänk som gästtalare. Roland är riksdagsledamot, kultur- och idrottspolitisk talesperson men även musiker och låtskrivare. Han kommer bl.a. att prata om sitt arbete i riksdagen. vi bjuder alla på fika från Smörblomman i Stockaryd!