Kom och käka tårta med oss!

Fredag 21 september är vi med vår ”mobila valstuga” på torget hela förmiddagen för att bjuda på kaffe och tårta som tack för det stora förtroende vi fick i kommunvalet. Välkommen att besöka oss! Kom gärna också med förslag och idéer du tycker vi ska driva under den kommande mandatperioden. Hoppas vi ses!

Har du inte möjlighet att komma till oss på fredag så säger vi också så här STORT TACK FÖR FÖRTROENDET!

Mest kryssad i Sävsjö kommun

När personkryssen på valsedlarna i kommunvalet nu är färdigräknade visar det att Kristdemokraten Stefan Gustafsson fick 434 kryss och det är en andel av 20,6 procent. Stefan är därmed den fullmäktigekandidat i Sävsjö kommun som fått allra flest kryss. Bland övriga kristdemokrater är Fredrik Håkansson på andra plats med 68 kryss och en andel av 2,8 procent. För Fredrik är det en dryg fördubbling av kryssen jämfört med valet 2014. På denna länk kan du se de tio kristdemokrater som i kommunvalet fick flest kryss:

Framgången i valet ger mer inflytande

När valresultatet nu är helt klart så visar det sig att förtroendet ökar rejält i alla kommunens valkretsar och vi hamnar på 29,6%. I kommunvalet är det en ökning med 6,3%. Det innebär 3 nya mandat och att Kristdemokraterna för första gången är kommunens största parti. Under de kommande 4 åren kommer 12 av 39 ledamöter i fullmäktige vara Kristdemokrater. I Jönköpings län finns nu tre partier som ligger på 30 procents nivån och det är KD i Sävsjö tillsammans med S i Gnosjö och Tranås. Ökningen för KD i kommunvalet i Sävsjö är tre gånger större och det samlade resultatet ungefär dubbelt så högt som i andra kommuner i länet. Tack för det stora förtroendet!

Tack för det stora förtroendet!

Vi känner oss hedrade, stolta och rörda över att hela 29,6 procent av kommuninvånarna har valt att lägga sin röst på oss kristdemokrater i kommunvalet. Att få detta förtroende av er, medborgare känns väldigt stort! Tack också för uppmuntran och alla glada tillrop under valrörelsen. Det känns roligt, spännande, hedrande, utmanande och inspirerande att ha ett stort stöd i ryggen. Nu ska vi med Engagemang, Erfarenhet och Samarbete som ledstjärna göra vårt bästa för vår kommun de kommande fyra åren! STORT TACK!