Magnus och Annicki på Sävsjö besök

Magnus Oscarsson är riksdagsledamot och hans hustru är Annicki är kommunstyrelsens ordförande i Ödeshögs kommun. Vid ett studiebesök i Sävsjö kommun möttes Annicki och den lokala KSO kandidaten, Therese Petersson, för att samtala om erfarenheter om hur det är att gå in och som första kvinna i en sådan utsatt roll. Det gjordes ett besök hos Ingvar Svensson i Lövshult där det handlade om villkoren att driva ett litet lantbruk. Det gjordes ett besök på Långseryds gård där Anna och Niklas Håkansson driver gårdsbutik, konferens, café och boende. Det blev en uppskattad dag med glada skratt, värdefull information och trevliga besök!

Deklaration för en stark demokrati

Sävsjö kommuns har tillsammans med Länsstyrelsen och flera av länets kommuner skrivit under Deklarationen för en stark demokrati. Detta för att uppmärksamma demokratins 100 års jubileum. Vid ett arrangemang ordnat av Länsstyrelsen medverkade bland annat landshövding Helena Jonsson och Peter Örn, ordförande i kommittén Demokratin 100 år. Per Danielsson var med och överlämnade kommunens deklaration. Per höll ett engagerat tal om hur han jobbar för att värna demokratin genom sitt uppdrag som ordförande i fullmäktige i Sävsjö kommun.

Therese nytt toppnamn

Kristdemokraterna i Sävsjö kommun tar nu ett nytt avstamp för framtiden genom att utse Therese Petersson som nytt toppnamn på partiets kommunvalsedel i Sävsjö kommun! Therese blir därmed också partiets kandidat till kommunalrådsposten. Therese har stor erfarenhet från politiskt arbete. Hon är företagare och engagerad i ideella föreningar såväl som i Allians-pingstförsamlingen i Sävsjö.  Om hon efter valet blir utsedd till kommunalråd blir Therese första kvinna i Sävsjö kommun som får detta uppdrag.
På följande länk kan du läsa partiets pressmeddelande: