Sommarnummer av Vitsippan

Det har nu skickats ut ett sommarnummer av Vitsippan. Det är nummer 24 av detta uppskattade nyhetsblad som skickats ut till medlemmarna. Denna gång har det skickats ut endast via mejl. Sommarnumret finns nu också här på hemsidan så att alla som vill kan få tal del av innehållet.  Läs om Vitsippspriset, valframgångar, nya ordföranden, kommande gruppmöten och mycket mer genom att läsa nyhetsbladet Vitsippan på följande länk:
KS nyhetsblad nr24 juli 2019

Per välkomnande nya medborgare

En av uppgifterna för Per Danielsson, i sin roll som fullmäktiges ordförande, är att en gång om året hälsa nya medborgare välkomna. Detta görs i en speciell medborgarskapscermoni. Under söndags eftermiddagen var det dags igen och denna gång var vi i kommunalhusets pampiga Vallsjösal. Medverkade gjorde Gösta Persson som sjöng ett antal svenska sånger till eget gitarrackompanjemang. Utvecklingschef Kristin Nilsdotter Isaksson informerade om kommunen och Per Danielsson höll ett tal om demokrati. Kommunalrådet Stefan Gustafsson hälsade alla välkomna. Efter tal och sång delades det ut medborgarbevis och bjöds på gott fika.

KD största parti i EU-valet

Kristdemokraterna gör ett rekordval i EU-valet och ökar till 8,7%. Det innebär att kd går från ett till två mandat i Europaparlamentet. I Sävsjö kommun blir vi även i detta EU-val största parti! I kommunen ökar kd i alla valkretsar utom i Vrigstad där vi ändå fortsatt är absolut största parti med hela 31,5%. Mycket bra också att valdeltagandet stiger, i vår kommun till 52,1%. Vi säger grattis till Sara Skyttedal och David Lega som är Kristdemokraternas nya ledamöter i Europaparlamentet!

Vårmarknad med Make EU lagom again

EU-valet närmar sig och vi kristdemokrater var med på Vrigstad vårmarknad och kampanjade för att “Make EU lagom again.” För dagen hade vi med oss riksdagsledamot Andreas Carlsson som både var med och delade ut foldrar och talade från scenen.  Trevligt att möta alla marknadsbesökare och få möjlighet till många bra samtal. Vrigstad marknad är ett mycket fint arrangemang och en verklig folkfest!
Läs mer på bloggen www.savsjo.blogspot.se. Där hittar du också information om förtidsröstning och varför vi tycker att du ska rösta på Kristdemokraterna.