Extra årsmöte den 19 april

Välkommen till extra årsmöte med information och beslut inför nomineringsarbetet till kommun- och regionvalet 2022! Årsmötet genomförs digitalt 19 april klockan 18.00.

Det digitala mötesverktyget Zoom kommer användas för att genomföra årsmötet. Anslut till mötet genom att använda följande länk: https://zoom.us/j/97949072372

Se till att ansluta i god tid innan mötesstart.

Vi kan inte leva av bredband …..

Bengt Mattsson, är en av kristdemokraternas politiker i Sävsjö kommun. I det politiska arbetet är han ledamot i Myndighetsnämnden. Till vardags jobbar han också som volontär för Erikshjälpen i Vrigstad. Bengt har skrivit en debattartikel med rubriken ”Vi kan inte leva av bredband, popkultur och rymdfärder”. I artikeln lyfts fram hur viktigt det är att det finns rent vatten och tillgång bra livsmedel med kvalitet. Bengt vill också att vi ska uppvärdera och lyfta alla som producerar livsmedel. Du kan läsa hela debattartikeln på följande länk:

Kronprinsesspar i kommunalrådsmöte

Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel har haft ett videomöte med kommunalrådet Stefan Gustafsson KD.  Samtalet handlade främst om coronapandemin och hur den påverkar kommunen. Det handlade också om kommunens starka näringsliv och om hur viktiga våra trähusföretag är, både för arbetsmarknad och för bostadsbyggandet i Sverige. Alla kyrkors och föreningars betydelse för sammanhållningen och gemenskap lyftes.  Kronprinsessparet önskade att vid lämpligt tillfälle få möjligheten att besöka kommunen och avslutade med att skicka en varm hälsning till alla invånare i Sävsjö kommun.