Från kommunalrådets skrivbord

Forskning visar att det tar 21 dagar för en ny vana att bli rutin…

21 dagar in i min nya tjänst kan jag nog inte säga att jag har rutin, men möjligtvis en liten aning om hur mina närmsta år kommer att se ut.

Therese nytt kommunalråd

Från årsskiftet är Therese Petersson (KD) ny ordförande för kommunstyrelsen och nytt kommunalråd. Samtidigt lämnar Stefan Gustafsson (KD) uppdraget efter att ha haft det i drygt 22 år. I höstens kommunval var Therese Petersson kristdemokraternas kommunalrådskandidat och hon blev den politiker som fick mest personkryss. Vid kommunfullmäktige i november utsågs Therese formellt att tillträda uppdraget från årsskiftet. Mer information finns på följande länk:

”Är pengarna rättvist fördelade i Sävsjö?”

I en insändare i Smålands Dagblad den 17 december lyfter signaturen ”Skattebetalare i Sävsjö kommun” flera viktiga frågor om prioriteringar och skillnader mellan olika idrotts- och fritidsanläggningar i Sävsjö kommun. Kultur- och fritidsnämndens ordförande Susanne Sjögren och vice ordförande Benjamin Petersson svarar nu med en replik på insändarsidan i tidningen. Du kan läsa svaret och om hur man nu utvecklar stödet till föreningar på följande  länk:

Vitsippa om val och ny mandatperiod

Nyhetsbladet ”Vitsippan” har skickats ut till alla medlemmar. I detta nummer finns lite reflexioner om det framgångsrika valet och det ges information inför den nya mandatperioden. I nyhetsbladet kan du läsa mer om kommande planering och om Per Danielssons nya tunga uppdrag i Region Jönköpings län.
Du kan läsa hela vitsippan på följande länk : Vitsippan nr30 julen 2022b