Stort GRATTIS till årets företagare!

Grattis Jonas Petersson som med hustrun Therese tog emot priset som Årets företagare när det var näringslivsgala i Sävsjö kommun! Den mycket fina nomineringen är enligt följande: Genom sitt affärsmässiga och långsiktiga arbete i företaget har företagaren byggt upp en väl fungerande verksamhet. Tillsammans med sin familj och personal har företaget ständigt utvecklats och drivits med god lönsamhet. Att uthålligt hålla fast vid sin affärsidé och ta väl förankrade steg framåt gör att företagaren är en god förebild för andra företagare. Företagaren har utvecklat både affärer och verksamhet på ett kreativt och framåtsyftande sätt. Detta har gjorts med hänsyn till historia kring hus och byggnader men samtidigt med framtiden i fokus och långsiktigt perspektiv.

Satsning på Rorviks skola och äldreomsorg

Det märks att det är valår och att det finns många engagerade politiker för när fullmäktige beslutade om budget var det många inlägg och yrkanden. Budgeten beslutades i enlighet med kommunstyrelsens förslag men tas slutligt i november och tills dess ska kommunstyrelsen redovisa både konsekvenser av nämndernas ekonomiska ramar och förslag till eventuella korrigeringar. Budgetbeslutet är återhållsamt och har några besparingar. Men det ingår också en satsning på ökad bemanning inom äldreomsorgen, renovering av Rörviks skola, byggnation av förskolor och även pengar för satsning på ”Sävsjös trädgård”. Du kan läsa hela budgetöverenskommelsen på denna länk:

Grattis Benjamin till Studenten

Grattis Benjamin till studenten! Benjamin Petersson är kommunens i särklass yngste politiker och han är engagerad i kommunens kultur- och fritidsnämnd. Han har fram tills idag gått på Aleholmsskolans naturprogram och är med som kandidat för en plats till fullmäktige i kommunvalet i september. I dag har Kristdemokraternas partiavdelning varit hos Benjamin med en blomma och sagt vårt stora GRATTIS TILL STUDENTEN!

Läs mer på kommunalrådsbloggen om dagens studentfirande:

Malte på Prao hos kommunalrådet

”Prao hos kommunalrådet i Sävsjö” var temat på eftermiddagsprogrammet i Radio Jönköping under tisdagen. Praoeleven var radioprofilen Malte Nordlöf och han följde med vårt kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande Stefan Gustafsson och gjorde efterhand inslag direkt i radion. Under några timmar fick Malte vara med på när Tillväxthuset firade ett jubileum och göra ett besök på Sävsjös trädgård. Det gjordes också ett besök på den nya skytteanläggningen i Skrapstad. På fotot intervjuar Malte kommunalrådet och de två skytteleleverna Victor och Oliver. Lyssna i efterhand till sändningen på följande länk: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=6974891