Rebecca vinnare av cykel

Grattis Rebecca Andersson till att vunnit en fin cykel från Dans Fritidsbod som förstapris i valkampanjens tävling! Priset delades ut samtidigt som kristdemokraterna firade det bästa valresultatet någonsin med en specialdesignad tårta från Melins konditori.
Ett bra valresultat och stort förtroende som nu ska förvaltas på bästa sätt under kommande fyra år!

31,4 procent bäst någonsin! Tack för förtroendet!

Till er alla som röstat på oss kristdemokrater vill vi säga ett stort tack för förtroendet! Vi känner en sådan glädje, ödmjukhet och inspiration att ännu en gång fått ökat förtroende i kommunvalet! Kristdemokraterna blev största parti än en gång och 31,4 procent som är vårt bästa resultat i kommunalvalet någonsin! Vi lovar att göra vårt bästa för att förvalta ditt förtroende de kommande fyra åren! STORT TACK!

Utökad budget till elever i behov av särskilt stöd

Vi har i barn- och utbildningsnämndens budgetarbete under året arbetat för att utöka de ekonomiska resurserna till de elever som har allra svårast att klara av sin skolgång. Inför 2023 tilldelar vi nu totalt 4,9 miljoner till olika ändamål i vår verksamhet där den största andelen går till elever i behov av särskilt stöd. Vi är också beredda att fortsätta förstärka stödet i kommande budgetbeslut utifrån de behov som identifierats ute i skolorna. Läs om överenskommelsen i vår politiska samverkan på följande länk:

Utökad budget till elever i behov av särskilt stöd

Bemötande av falsk information från M

De senaste dagarna har de lokala moderaterna allt mer intensivt spridit felaktiga och osanna uppgifter. Det som torgförs är att de lokala ”Moderaterna säger stopp! Ingen renovering av Sävsjö torg för 32 miljoner!” Vi i den nuvarande styrande majoriteten anklagas för att i budgetbeslut tagit ställning för denna satsning och i budskapen föreslås sedan andra investeringar som anses viktigare.  Vi  bemöter nu gemensamt  i ett uttalande denna felaktiga propaganda. Läs detta viktiga uttalande på följande länk: bemotande-falsk-information-moderaterna-skdc-1