Civilminstern på trevligt besök

Vi har haft besök av civil- och digitaliseringsminister, Erik Slottner. Han kom till oss med krösatåget och vi började besöket med en god lunch på Lilla Caféet. Det blev samtal med företrädare för PRO och SPF och med kommunledningen. I samtalen var digitalisering ett stort ämne men det lyftes också frågor som arbete mot bedrägerier mot äldre och behovet av ett långtgående kommunal utjämningssystem för fortsatt lika välfärd i hela Sverige.

Ella i topp till EU-val

EU-Valkampanjen pågår och vi har varit på Vrigstad marknad, Sävsjö torg och i Stockaryd. Under fredagen hade vi i Sävsjö besök av en av våra två toppkandidater i EU-valet, Ella Kardemark. När vi var i Stockaryd var Maggan Svensson med och sålde väskor till förmån för Carryalifebag! På fotot ett trevligt möte mellan PRO:s ordförande Kjell Wegeborn och Ella Kardemark. Har du frågor om EU valet så ta gärna kontakt med oss!

Landshövding på besök

Vår nya landshövding Brittis Benzler gjorde under onsdagen sitt första officiella besök i Sävsjö kommun. Med på mötet var från Länsstyrelsen Margareta Bure och Tomas Paulin. Från kommunen var kristdemokraterna Therese Petersson, Stefan Gustafsson med. Som kommunala tjänstemän var Jan Holmqvist, Kristin Nilsdotter Isaksson och Pierre Klasson med. Under mötet presenterades kommunen och gavs en bild av det som är våra ambitioner och vision. Vi berättade om de utmaningar vi ser framöver.

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Ett rekordstort gäng från Sävsjö kommun var under lördagen 23 mars i Huskvarna för att både fira att kristdemokraterna är 60 år och delta i en distriktsstämma. Det var en härlig stämning och framförallt fantastiskt att få lyssna till Alf Svensson. Med stort eftertryck, pondus och glimten i ögat gav Alf oss en inspirationskick långt utöver det vanliga för att fortsätta kampen för vår viktiga kristdemokratiska värdegrund så väl som alla människors lika värde!