Efterlängtat bygge påbörjat

Nu är det efterlängtade bygget av Rörviks nya skola påbörjat. Glädjen var stor bland elever och personal när det första spadtaget togs av Barn- och utbildningsnämndens ordförande Fredrik Håkansson tillsammans med rektor Karin Karlsson, som för övrigt varit Fredriks mellanstadielärare på skolan, och Håkan Dybelius arbetschef på Brantås bygg.

Uppskattat besök av Roland Utbult

Det blev ett uppskattat besök av Roland Utbult när Kristdemokraterna ordnade sitt första fysiska möte i Sävsjö efter pandemin. Roland är riksdagsledamot och sitter i riksdagens kulturutskott. Han är även en välkänd och uppskattad kompositör, musiker och sångare. Roland berättade om sin väg in i politiken kombinerat med sånger som knöt an till det han berättade.

Roland Utbult – om arbetet i politiken

Så här ungefär ett år innan valet och efter en lång tid av digitala möten känns det oerhört roligt att kunna bjuda in till en fysisk träff i Solbacken i Allianskyrkan, Sävsjö, måndagen den 27 september kl 18:00 där vi kommer få lyssna till Roland Utbult som är riksdagsledamot för KD, kultur- och idrottspolitisk talesperson men även musiker och låtskrivare.

Sommarvitsippa

En sommarupplaga av nyhetsbladet ”Vitsippan” har skickats ut. I detta nummer är det med en intressant bilaga där Johanna Danielsson intervjuar den nya kommunalrådskandidaten Therese Petersson. I nyhetsbladet kan du läsa mer om besöket av Magnus och Annicki Oscarsson och om aktiviteter för hösten.
Du kan läsa hela vitsippan och sommarintervjun som PDF_filer på följande länkar:
kd nyhetsblad nr27
Sommarintervjun 2021