Nya sortergården i Vrigstad invigd

Med att Helmer Andersson hissade Njudung Energis flagga förklarades idag den nya sortergården i Vrigstad invigd! Stefan Gustafsson höll tal och Carl Odelberg informerade. Samhällsföreningen i Vrigstad var på plats och lämnade blommor. Nu är allt klart och du är välkommen med ditt avfall till den nya fina sortergården i Vrigstad.

Det är öppet alla tisdagar och torsdagar mellan klockan 15 och 19.  Det finns alltid personal på plats för att hjälpa dig tillrätta!
Läs mer på www.savsjo.blogspot.se

Ordförande i kommunstyrelser på besök

Alla kristdemokrater som utöver landet har uppdrag som ordförande i kommunstyrelse träffas som regel ett par gånger om året för att utbyta erfarenheter och diskutera angelägna frågor i kommunerna.
En sådan överläggning har nu varit i Sävsjö kommun och denna gång var man på Suzis Café i Nya Hjälmseryd där det blev bra samtal och förstås hamburgare och övernattning. Torsdagen blev på Vrigstad värdshus där det också blev ett besök på Ateljé Stuvbiten där Eva Svensson berättade om sitt nyskapande integrationsprojekt. På bilden Stefan Gustafsson Sävsjö, Bengt Germundsson Markaryd, Annicki Oscarsson Ödeshög, Jan Utbult Öckerö och Bo Rudolfsson Laxå.

Beslut för en mer likvärdig skola och utbildning

Fredrik Håkansson, ordförande i barn- och utbildningsnämnden, har börjat mandatperioden med att besöka verksamhetens olika delar. I samtal med rektorer och personal har olika behov och önskemål framkommit som sedan lyfts i nämnden. På det senaste sammanträdet beslutade nämnden utifrån två sådana önskemål att sänka avgifterna i musikskolan och öka budgeten för resekostnader till skolorna i Rörvik, Stockaryd och Vrigstad. Detta är prioriteringar som görs för att skolan och utbildningen ska bli mer likvärdig oavsett vilken skola eleven går på eller hur familjens ekonomi ser ut.
Läs mer om besluten i  PRESSMEDDELANDET

Sommarnummer av Vitsippan

Det har nu skickats ut ett sommarnummer av Vitsippan. Det är nummer 24 av detta uppskattade nyhetsblad som skickats ut till medlemmarna. Denna gång har det skickats ut endast via mejl. Sommarnumret finns nu också här på hemsidan så att alla som vill kan få tal del av innehållet.  Läs om Vitsippspriset, valframgångar, nya ordföranden, kommande gruppmöten och mycket mer genom att läsa nyhetsbladet Vitsippan på följande länk:
KS nyhetsblad nr24 juli 2019