Bra samtal på Sävsjö torg

Det var solsken, blåst och regn om vartannat men ändå en trevlig fredag på Sävsjö torg! Tack för alla samtal, nomineringar till morsdagstårtor och drag på chokladhjulet. Vi är tillbaka på torget 2 juni klockan 18-20 då det är sommarmingel i Sävsjö! Har du frågor, förslag eller vill framföra åsikter kan du alltid ta kontakt med någon av våra politiker och du har konttaktuppgifter här på vår hemsida under fliken ”Kontakt”. Du kan också alltid mejla till kd.savsjo@gmail.com

Acko på besök i Vrigstad

Acko Ankarberg Johansson har besökt Lundbergs Pressgjuteri där Vd:n Cajsa Lundberg tog emot. Det blev samtal om de utmaningar som finns när det gäller kompetensförsörjning och prisutveckling på el så väl som råvaror. Efter en lunch på Vrigstad värdshus blev nästa besök på Vrigstad vårdcentral där verksamhetschef Anne-Margret Floengård och enhetschef Jenny Abrahamsson tog emot. Vi fick en rundvandring i de fina lokalerna och samtalade om hur vi kan hjälpas åt med att rekrytera kompetens och möta utmaningarna i arbetet med Nära vård. Foto: Acko Ankarberg Johansson, Cajsa Lundberg, Stefan Gustafsson, Bengt Swerlander.

Tack för besök under marknadsdagar

Vi kristdemokrater vill säga ett stort tack till alla som besökte oss under marknadsdagarna i Vrigstad. Det var roligt att många valde att göra nomineringar till morsdagslotteriet och ville vara med på chokladhjulet. Det var bra att regionrådet Mia Frisk var med oss under lördagen och från scenen kunde berätta om att busslinjen Vrigstad-Värnamo är på gång.

Nominera en mamma och vinn en tårta

Vi vill hylla våra mammor! Var med och utnämn en mamma i Sävsjö kommun som du tycker borde få en tårta på Mors dag! Kom till vår monter på Vrigstad marknad 20-21 maj eller på Vårglada Sävsjö 27 maj och fyll i en lapp. Totalt lottas det ut 5 tårtor och leveransen sker 28 maj.

Glad mors dag önskar vi i KD Sävsjö kommun