Kännestubba BTK är 2020 års Vitsippspristagare

Kännestubba Bordtennisklubb blev årets mottagare av Vitsippspriset för att de med stort ideellt engagemang lyckats bygga upp en imponerande verksamhet mitt ute på landsbygden. Deras insatser bidrar till bygdens utveckling och livskraft och skapar en aktiv fritid för många.

Utdelningen ägde rum söndagen den 19 juli på Lövshult Turistcenter, där ett par dagars läger hade anordnats för klubbens ungdomar, och det bjöds på fika och god gemenskap. På bilden syns i mitten Svante Lindberg, Arnhold Karlsson och Emanuel Lindgren från Kännestubba BTK med Benjamin Petersson och Stefan Gustafsson från Kristdemokraterna på vardera sida om dem. Utdelningen avslutades med lite bordtennisspel, bland annat en jämn match mellan Arnhold Karlsson, klubbens ordförande, och Stefan Gustafsson.

Vitsippspriset består av ett diplom och en prischeck på 1 500 kronor. Dessutom överlämnades en blombukett i partiets färger.

Klicka på läs mer för att se hela motiveringen.

Vi önskar alla en trevlig valborg

Det rådande läget med corona gör att valborgsfirandet inte blir som vanligt i år. För att ändå bjuda på ett vårtal till alla kommuninvånare så förmedlar Kommunstyrelsens ordförande Stefan Gustafsson sina tankar om våren och vårt läge via en film från Hembygdsparken i Stockaryd. I talet lyfts fram hur viktigt det är att vi alla tar ansvar och följer råd och anvisningar utifrån det rådande smittoläget och det uppmärksammas allt positivt som sker i kommunen. Titta gärna på videoinspelningen som du kan se på följande länk: https://youtu.be/DMTQJxp-Ngk

Distriktsårsmöte valde ny ordförande

Under lördagseftermiddagen den 14 mars hölls distriktsårsmötet för Kristdemokraterna i Jönköpings län, om än nedbantat och begränsat till de traditionsenliga årsmötesförhandlingarna på grund av coronavirusets framfart. Ny ordförande och ett uttalande om att säkra barns rätt till trygghet fanns bland annat på dagordningen. Trots en del manfall var det ändå en liten delegation från Sävsjö kommun som var på plats i Per Brahegymnasiets matsal i Jönköping. Läs mer

Benjamin ny ordförande i partiavdelning

Det blev ordförandeskifte och flera nya namn i partiavdelningens ledning när kristdemokraterna hade sitt ordinarie årsmöte i Hjärtlanda under tisdagskvällen. Benjamin Petersson valdes som ordförande och Johanna Danielsson som vice ordförande. Gunnel Lundgren utsågs till sekreterare och Jan Johansson till kassör. Stefan Gustafsson fick fortsatt förtroende som gruppledare och ny vice gruppledare är Fredrik Håkansson.