Vitsippa med sikte på nytt år

En ny Vitsippa för kristdemokraterna i Sävsjö kommun har nu skickats ut. I detta nummer kan du läsa om hur vi påverkas av pandemin,  framgångar för Sävebo och om att Per Danielsson och Fredrik Karlsson är igång i nya politiska uppdrag. Partiavdelningens ordförande blickar mot kommande årsmöte och valrörelsen som ligger framför. Vi lyfter också fram Kännestubba bordtennisklubb som blev 2020 års Vitsippspristagare.  På följande länk kan du läsa hela vitsippan för december 2020:

Tack, hopp och omtanke i julhälsning

Vårt kommunalråd, Stefan Gustafsson, har idag via Sävsjö kommun förmedlat en julhälsning.  I sitt tal riktar han ett särskilt tack till alla som fått jobba extra hårt detta pandemiår och uppmuntrar till omtanke om de som är ensamma i jul. Stefan talar om att visa omtanke om lokala företag och om barn och unga. I sitt tal betonar han att vi är många som kan hjälpa till att göra skillnad för någon, så ingen ska behöva känna sig helt ensam den här julen.  Du kan se julhälsningen via kommunens youtubekanal på följande länkhttps://youtu.be/17rmSnvCnnk

Följ oss på Instagram!

Vi har nu ett eget instagramkonto där vi kommer ge en inblick i vad som händer i Sävsjöpolitiken, vilka beslut som fattas och vilka som är engagerade för partiet i vår kommun. Gå gärna in och följ @kdsavsjokommun!

Grunden lagd för kommande valrörelse

Lördagen den 14 november var vi totalt 10 personer från Sävsjö kommun som deltog i partidistriktets höstkonvent. På grund av rådande omständigheter hölls konventet helt digitalt via Zoom. Med de beslut som fattades under dagen så drar nu distriktets arbete inför valet 2022 igång på riktigt.