Vårglatt Sävsjö med kd-politik

Det var varmt, soligt och en härlig stämning när det, som traditionen bjuder, arrangerades ”Vårglada Sävsjö” sista fredagen i maj. Butikerna hade flyttat ut en del av sin försäljning på trottoarerna och på Stora torget fanns föreningar, torghandlare och jordgubbsförsäljare på plats. Kristdemokraterna var med och delade ut den nya kampanjtidningen och hade också lokal valinformation. Det bjöds på kaffe med dopp och blev många intressanta samtal. Lite märkligt kan tyckas att av de politiska partierna var det bara Kristdemokraterna och Socialdemokraterna som satsade på att möta medborgarna på torget denna soliga försommardag.

Proffsigt genomförd Aleholmsdebatt

Idag har Kristdemokraterna varit på Aleholmsskolan i Sävsjö och deltagit i en politikdag. Spännande och roligt att möta elever och personal för att presentera vår politik och debattera med en hel rad företrädare för olika partier. Roligt att ha representanter från KDU på plats genom Simon Attefall och Anton Axelsson som var med i debattens hetluft tillsammans med Anna-Karin Yngvesson och Fredrik Håkansson. Kristdemokraterna var dessutom denna dag det enda partiet i debatterna med företrädare från den lokala politiken Sävsjö kommun.
Stort tack till eleverna i år 3 på Samhällsprogrammet som planerat, förberett och genomförde den här dagen på ett mycket proffsigt sätt!

Gemytligt men också viktiga budskap på marknad

Kristdemokraternas gruppledare, Andreas Carlson, var med och talade från scenen när det lördagen 19 maj åter var dags för anrika Vrigstad Marknad. Andreas lyfte att vi behöver stå upp för en god välfärd och vikten av en nolltolerans mot narkotika. Vi som kristdemokratisk partiavdelning var som vanligt på plats på marknaden med ballonger, popcorn, information mm. Det var mycket folk, varmt, soligt och en gemytlig stämning. Roligt att många passade på att samtala om hur vi kan utveckla vår politik i kommunen men också i regionen och i riksdagen.