Stefan årets kristdemokrat

Vid kristdemokraternas kommun- och regiondagar utsågs Stefan Gustafsson som årets kristdemokrat i Sverige! Det är otroligt hedrande för Stefan att få denna utmärkelse men det är också en uppmuntran för hela det fantastiska team av kristdemokrater vi har i Sävsjö kommun.

Du kan läsa motiveringen på följande länk:

Här kommer motiveringen:

”Årets kristdemokrat har en lång och gedigen erfarenhet som kommunpolitiker i sin kommun. I sin roll som kommunpolitiker har årets kristdemokrat medverkat till att under lång tid bygga politiken underifrån, med ett starkt medborgarfokus och ständigt med sin kommuns bästa för ögonen. Pragmatiska lösningar, en vilja att samverka och goda relationer är tre begrepp som kännetecknar årets kristdemokrat. Med sitt förtroendegivande arbetssätt och empatiska ledarskap har årets kristdemokrat i hög grad bidragit till att Kristdemokraterna varit det största Allianspartiet i sin kommun i samtliga kommunval sedan 2002. Åren därefter har varit framgångsrika, både för partiavdelningen och årets kristdemokrat. Årets kristdemokrat var vid sitt tillträdande det yngsta kommunalrådet som dittills funnits i sin kommun. Efter valet 2018 utsågs årets kristdemokrat till kommunstyrelsens ordförande i sin kommun för sjätte gången i rad. Årets kristdemokrat i Sverige är Stefan Gustafsson från Sävsjö!

Vårt lokala valprogram i kommunvalet 2022

Sommarens vitsippa

Teknikcollege förstärker samarbete med företagen

Många glada över besök av Ebba

Ebba Busch besöker Sävsjö!

Kommunalrådskandidat kliver fram i P4

Bra samtal på Sävsjö torg

Acko på besök i Vrigstad

Tack för besök under marknadsdagar