Uppskattat besök av Roland Utbult

Det blev ett uppskattat besök av Roland Utbult när Kristdemokraterna ordnade sitt första fysiska möte i Sävsjö efter pandemin. Roland är riksdagsledamot och sitter i riksdagens kulturutskott. Han är även en välkänd och uppskattad kompositör, musiker och sångare. Roland berättade om sin väg in i politiken kombinerat med sånger som knöt an till det han berättade.

Roland Utbult sjöng ”Elsas Visa”. Denna är den första sång som en riksdagsledamot har sjungit i debatten i plenisalen i Sveriges riksdag. Texten handlar om hans möte med Elsa Lund som mot sin vilja lades in på mentalsjukhus och steriliserades i 30-talets Sverige.

Roland lyfte fram hur viktigt det är att fokusera på att förbättra vården och satsa på äldre och trygghetsfrågor. Han berättade om sitt arbete i kulturutskottet och om att Kristdemokraterna i kommande budgetförslag vill avdela mer medel för att framförallt stödja civilsamhället.

Therese Petersson var konferencier för mötet och Benjamin Petersson höll i en frågestund där Roland kommenterade och diskuterade dagsaktuella politiska frågor.

Det offentliga mötet hölls i Allianskyrkan i Sävsjö och alla som kom bjöds på god höstsoppa.

Läs mer om Roland Utbult på hans hemsida www.utbult.se

Bra samtal på Sävsjö torg

Acko på besök i Vrigstad

Tack för besök under marknadsdagar