Monica inspirerade på årsmöte

Monica Samuelsson, kommunalråd i Vetlanda, gästade kristdemokraternas årsmöte med inspirerande tal och tips inför kommande valrörelse. Monica hade tittat tillbaka på tidigare val och konstaterade att stödet i vår kommun är stort för kd i alla val. Men utmärkande är det stora stödet i framförallt kommunalvalet och att så många som väljer kristdemokraterna också personkryssar. Carl Cunningham är partiombudsman i länet och han medverkade med information om vad som är på gång under året.

UNDER ÅRSMÖTET omvaldes Benjamin Petersson som partiavdelningens ordförande. Johanna Danielsson blir fortsatt vice ordförande och Gunnel Lundgren sekreterare.

ÅRSMÖTET BLEV trivsamt med god gemenskap och exotisk planka som käk. Gunnel Lundgren hade bakat tårta till kaffet och Simon Wilhelmsson medverkade med piano och sång.

DET GJORDES EN INSAMLING till Ukraina och Stefan Gustafsson avslutade kvällen med att berätta lite om hur det säkerhetspolitiska osäkerheten påverkar kommunens arbete. Han uppmanade alla att stå upp för demokrati och vara med och sprida framtidstro och hopp!

Du kan se en lista på alla funktionärer valda vid årsmötet här på hemsidan under fliken ”Om oss” och ”Styrelse och funktionärer”

Du kan se foton från årsmötet på vår Facebooksida ”Kristdemokraterna i Sävsjö”

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget