Aleholm kan få motocross och Enduroutbildning

Som ordförande i barn- och utbildningsnämnden informerar nu Fredrik Håkansson (kd) att det kan bli en ny utbildning på Aleholmsskolan. Det är efter ett initiativ från Vrigstad Motorklubb som barn- och utbildningsnämnden utreder möjligheten att starta en ny gymnasieinriktning mot motocross och enduro. Gymnasieskolan Aleholm i Sävsjö har gjort sig känd för sitt riksidrottsgymnasium med inriktning mot pistol och gevär. Den nu föreslagna utbildningen med inriktning mot motocross och enduro kommer, om den blir verklighet, kunna ta emot elva elever per årskurs.

Ett första möte har hållits med representanter från Vrigstad Motorklubb och Svenska Motorcykel- och snöskoterförbundet, Svemo.
– Det känns fantastiskt positivt att, i samverkan med en lokalt etablerad förening som Vrigstad Motorklubb och deras förbund Svemo, få pröva möjligheten att förstärka Aleholm med ytterligare en idrottsprofil med riksintag, säger Fredrik Håkansson.

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget