Äntligen avspark för 761:an

Med trafikverkets regionchef, Peter Uneklint i spetsen gjordes idag en offentlig avspark för byggnationen av den nya vägen mellan Gamla Hjälmseryd och Stockaryd. Detta är enligt honom ett av regionens viktigaste vägprojekt eftersom det tar bort en ”flaskhals” i vägsystemet som nu ger möjlighet att fullt ut föra över gods från riksväg 30 till Stockaryds-terminalen. Det blir därmed också en av regionens främsta miljösatsningar eftersom det för över stora volymer gods från dieseldrivna gummihjul till eltåg med järnhjul och det ger ökad möjlighet att smidigt och säkert ta sig till krösatågen. Det är också ett viktigt trafiksäkerhetsprojekt eftersom det minskar den tunga trafiken på vägsystemet och det ger en separat gång och cykelväg till Västerkvarnsbadet. Det ger också Stockarydsbygden en bra anslutning till en riksväg och därmed samhället helt nya möjligheter att utvecklas. Vägen beräknas vara klar i november. Trafikverket uppmanar till förståelse för att det under byggtiden tidvis kan bli störningar med omledning av trafik, buller, damm och vibrationer. Det blir också sprängningsarbeten så det gäller att iaktta varningssignaler.

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget