Årsmöte ställde om till Andreas och Anton

När Kristdemokraternas partiavdelning har årsmöte är det av tradition en kväll med intressanta tal och det bjuds alltid på något gott att äta. Detta pandemiår är allt annorlunda och det var inte möjligt att träffas och lägga upp årsmötet på vanligt sätt.  I det kreativa gäng som finns i kristdemokraternas lokala ledning så var det förstås så att man ”ställer inte in utan ställer om”. Årsmötet genomfördes därför i år via den digitala videotjänsten Zoom.

Inbokad talare var Roland Utbult men han fick alldeles innan mötet avboka sin närvaro på grund av en skada han ådragit sig vid en fritidsaktivitet. Talare blev istället Anton Axelsson som informerade från partidistriktet och Andreas Carlsson som är partiets gruppledare i riksdagen. Andreas gav en inblick i aktuella politiska frågor och förslag. Kvällens fika var ordnat av trevliga Smörblommans café i Stockaryd. Goda frallor och smarriga vaniljhjärtan hade packats i papperspåsar. Dessa fördelades sedan ut till alla som anmält sig till årsmötet. Fikat genomfördes i mindre grupper genom att  deltagarna delades ut i så kallade ”Break out rooms”. Uppskattat, trevligt och gemytligt!

Årsmötet gav partiavdelningens unga duktiga ordförande Benjamin Petersson förnyat förtroende. Valet närmar sig och Erika Mallander valdes till val- och kampanjledare.

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget