Busstrafik framgång på konvent

Ett härligt gäng kristdemokrater från Sävsjö kommun var under lördagen i Jönköping för att delta i länets Höstkonvent. Många viktiga diskussioner och beslut kring verksamhetsplan, budget, valsedlar och valprogram ligger nu till grund för kommande valår och kampanjarbete. En viktig framgång för Sävsjödelegationen var att partikonventet beslutade om att det ska inrättas busstrafik mellan länets sjukhus. Det blev ett helt enigt konvent som beslutade att kollektivtrafiken mellan sjukhusen i Värnamo och Eksjö ska gå via Sävsjö/Vrigstad. Detta kan möjliggöra pendling för arbete, studier och fritid till Värnamo och Eksjö och är inskrivet i konventets beslut.

När det gäller kristdemokraternas valsedlar känns det bra att toppa riksdagslistan med tre starka kandidater: Ebba Busch Thor, Andreas Carlsson och Lars Adaktusson. I landstings/regionvalet kommer hela höglandet ha en gemensam valsedel och där är kristdemokraterna i Sävsjö kommun glada över att ha Bengt Swerlander som ny toppkandidat. Med sin erfarenhet, stora engagemang, gedigna ledaregenskaper och det stora förtroende som Bengt har hos många är han en stark kandidat på listan.

Efter en lång dag av förhandlingar så är upplevelsen att det är mycket bra att det i kristdemokraterna finns ett gott debattklimat, högt i tak och en god atmosfär som möjliggör ett kreativt och framgångsrikt arbete med den politik som kristdemokraterna kommer gå till val med.

På fotot syns från vänster: Erika Mallander-Karlsson, Fredrik Håkansson, Anna-Karin Yngvesson, Anncatrin Ek, Per Danielsson, Benjamin Petersson, Daniel Karlsson

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget