En pigg och vital 90-åring

Under söndagen firade IFK Stockaryd 90-årsjubileum på Tallbacken. Det var mycket folk som hade tagit sig upp till föreningens fina lokaler för att fira. Det var fullt av liv och rörelse på området. Föreningen är av allt att döma en pigg och vital 90-åring. Bland annat visades ett omfattande bildspel med bilder från de gångna 90 åren och det bjöds på tårtbuffé. Stefan Gustafsson, kommunstyrelsens ordförande, och Benjamin Petersson, förste vice ordförande i kultur- och fritidsnämnden var på plats för att från kommunens sida gratulera föreningen.

Benjamin Petersson riktade också ett tack till föreningen och påpekade att förutom att skapa en rolig och meningsfull fritid och bidra till fysisk hälsa så är också föreningar som IFK Stockaryd viktiga för hela samhället.

”I föreningar byggs relationer och gemenskap. I föreningar fostras man i sammanhållning och demokrati. Man fostras i att tillsammans sträva mot ett gemensamt mål.”

Kristdemokraterna i Sävsjö kommun säger ett stort grattis till IFK Stockaryd och deras fina arbete under hela 90 år! Vi önskar dem all framgång i deras viktiga arbete i framtiden!

Hur når man 31,32% i ett kommunval?

Therese nu vald till kommunalråd

Bra med kd-ministrar i ny regering

Kd fortsätter styra kommunen

Rebecca vinnare av cykel

31,4 procent bäst någonsin! Tack för förtroendet!

Utökad budget till elever i behov av särskilt stöd

Bemötande av falsk information från M

Upprusta RV30 istället för att sänka hastigheten

Attraktivt arbete och god kvalitet i äldreomsorg