Fredrik är ny vice ordförande i myndighetsnämnden

Partiavdelningsstyrelsen beslutade i augusti att föreslå Fredrik Karlsson som ny förste vice ordförande i myndighetsnämnden och den 21 september beslutade kommunfullmäktige enligt förslaget. Fredrik har varit engagerad i partiavdelningen tidigare och har även varit ersättare i både myndighetsnämnden och kommunfullmäktige. Vi hälsar Fredrik varmt välkommen och önskar honom lycka till med arbetet i myndighetsnämnden!

Anledningen till att det blir ett byte på posten är att Daniel Karlsson har valt att avsäga sig uppdraget. Detta på grund av att han med jobb och och som småbarnsförälder känt att tiden inte riktigt räckt till. Vi tackar för Daniels tid som vice ordförande är glada över att han valt att finnas kvar som ordinarie ledamot i kommunfullmäktige.

Fredrik Karlsson, som nu har tagit över, är 33 år och har nyligen flyttat tillbaka till Vrigstad efter några år i Göteborg. Han jobbar passande nog som verksamhetsutvecklare på OBOS med ansvar för mark- och bostadsrättsföreningsfrågor.

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget