Fredrik är ny vice ordförande i myndighetsnämnden

Partiavdelningsstyrelsen beslutade i augusti att föreslå Fredrik Karlsson som ny förste vice ordförande i myndighetsnämnden och den 21 september beslutade kommunfullmäktige enligt förslaget. Fredrik har varit engagerad i partiavdelningen tidigare och har även varit ersättare i både myndighetsnämnden och kommunfullmäktige. Vi hälsar Fredrik varmt välkommen och önskar honom lycka till med arbetet i myndighetsnämnden!

Anledningen till att det blir ett byte på posten är att Daniel Karlsson har valt att avsäga sig uppdraget. Detta på grund av att han med jobb och och som småbarnsförälder känt att tiden inte riktigt räckt till. Vi tackar för Daniels tid som vice ordförande är glada över att han valt att finnas kvar som ordinarie ledamot i kommunfullmäktige.

Fredrik Karlsson, som nu har tagit över, är 33 år och har nyligen flyttat tillbaka till Vrigstad efter några år i Göteborg. Han jobbar passande nog som verksamhetsutvecklare på OBOS med ansvar för mark- och bostadsrättsföreningsfrågor.

Hur når man 31,32% i ett kommunval?

Therese nu vald till kommunalråd

Bra med kd-ministrar i ny regering

Kd fortsätter styra kommunen

Rebecca vinnare av cykel

31,4 procent bäst någonsin! Tack för förtroendet!

Utökad budget till elever i behov av särskilt stöd

Bemötande av falsk information från M

Upprusta RV30 istället för att sänka hastigheten

Attraktivt arbete och god kvalitet i äldreomsorg