Kandidater beredda att kliva fram och ta ansvar

Det är roligt att kristdemokraternas valsedlar till kommunvalet har många nya namn. Detta blandat med flera personer som har gedigen erfarenhet. Det finns hela 47 olika personer som kandiderar till fullmäktige. Den som är yngst är 19 och den som är äldst 75 år. På kristdemokraternas valsedlar finns många engagerade kandidater som är bereda att kliva fram och axla ansvarsfulla uppdrag. Det bådar gott för framtiden och är en bra förutsättning för ett bra valresultat!

Med våra kandidater vill vi också visa att kristdemokraterna vill fortsätta att leda kommunen i den tillsammansanda som hittills har präglat vårt ledarskap. Vi vill också fortsätta gå i spetsen för att utveckla vår kommun och fullfölja det arbete vi dragit igång för integration, fler poliser och bra förutsättningar för näringslivet.

Vi vill de kommande åren också lägga fokus på några områden där vi vill göra mer:
• Alla elever ska ha möjligheter att göra goda resultat i skolan.
• Personalen inom vård och omsorg behöver bättre arbetsvillkor.
• Våra kollektiva kommunikationer måste bli bättre – både med buss och tåg.
• Vi vill förverkliga visionen om ett Allaktivitetscenter.
• Vi vill bygga mer bostäder och framförallt finns det ett behov av fler trygghetsbostäder för äldre i alla tätorter.

Utifrån vår värdegrund kommer vi att stå upp för civilsamhälle, trygga familjer, valfrihet och vara en tydlig röst för att hela kommunen ska leva och utvecklas!

Kommunvalsedelarna kan du se på denna länk:

Läs mer om Kristdemokraterna inför valet på följande betallänk till Smålands Dagblad:
https://www.smalandsdagblad.se/article/kristdemokraterna-ar-inte-nojda-annu/ (På denna länk kan du också se en mycket bra videointervju med Johanna Danielsson, en av våra unga kandidater!)

Du kan läsa artikel i Sävsjöappen och kommunalrådsbloggen på denna länk: http://savsjo.blogspot.se/2018/04/tack-for-fortroende-och-uppmuntran.html

Foto: Natanael Alfven

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget