Kännestubba BTK är 2020 års Vitsippspristagare

Kännestubba Bordtennisklubb blev årets mottagare av Vitsippspriset för att de med stort ideellt engagemang lyckats bygga upp en imponerande verksamhet mitt ute på landsbygden. Deras insatser bidrar till bygdens utveckling och livskraft och skapar en aktiv fritid för många. Vitsippspriset består av ett diplom och en prischeck på 1 500 kronor. Dessutom överlämnades en blombukett i partiets färger.

Klicka på läs mer för mer information och hela motiveringen.

Utdelningen ägde rum söndagen den 19 juli på Lövshult Turistcenter, där ett par dagars läger hade anordnats för klubbens ungdomar, och det bjöds på fika och god gemenskap. På bilden syns i mitten Svante Lindberg, Arnhold Karlsson och Emanuel Lindgren från Kännestubba BTK med Benjamin Petersson och Stefan Gustafsson från Kristdemokraterna på vardera sida om dem. Utdelningen avslutades med lite bordtennisspel, bland annat en jämn match mellan Arnhold Karlsson, klubbens ordförande, och Stefan Gustafsson.

Vitsippspriset 2020

Kännestubba Bordtennisklubb blev känt för en livaktig bordtennisverksamhet redan på 1970-talet. Under senare år har verksamheten fått ny fart genom framförallt en viktig ungdomsverksamhet med träningar, matcher, turneringar och läger. Flera gånger i veckan samlas medlemmar för att spela bordtennis i Kännestubba bygdegård, såväl juniorer som seniorer. Klubben har även etablerat sig väl och blivit en respekterad aktör inom bordtennissporten.

Med enkla förutsättningar har klubben lyckats skapa en imponerande verksamhet som lockar många. De har med stort ideellt engagemang visat att det här mitt på den småländska landsbygden går att uträtta mycket med sammanhållning och uthållighet. Klubben utrycker det själva väl med orden: ”Den lilla klubben med de stora möjligheterna”.

Klubben bidrar till en levande landsbygd, ett aktivt fritidsliv och ett starkt civilsamhälle. Det arbete som klubben gör är ett tydligt exempel på en sådan positiv företeelse som Kristdemokraterna i Sävsjö kommun vill uppmuntra och uppmärksamma. Kännestubba BTK är därför en värdig mottagare av 2020 års Vitsippspris.

Sävsjö den 19 juli 2020

Benjamin Petersson, ordförande      Stefan Gustafsson, gruppledare

Kriterier för Vitsippspriset i Sävsjö kommun

Kristdemokraterna i Sävsjö kommun delar årligen ut ett ”Vitsippspris” för att uppmuntra och uppmärksamma positiva företeelser i vårt närsamhälle oavsett om de sker i det tysta eller i strålkastarljuset.  Vitsippspriset har sin utgångspunkt från den fina vårblomman vitsippan som också är symbolen för Kristdemokraterna. Partiets för hand tecknade vitsippa talar om enkelhet, äkthet och samtidigt mänsklig ofullkomlighet. Mitt i denna ofullkomlighet uträttar människor stordåd – ofta i det tysta. Vitsippspriset delas ut för gärningar gjorda i denna anda och är avsett som en uppmuntran och ett erkännande till någon enskild eller organisation som har uträttat något utöver det vanliga.

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget