Margareta har fått årets vitsippspris!

Det var en överraskad och rörd Margareta Svensson som tog emot årets Vitsippspris.  Margareta gör en stor insats för kvinnor i Kenya som har det tufft genom att sälja väskor inom projektet Carryalifebag. Över en halvmiljon kronor har nu samlats in genom hennes enträgna arbete. Vitsippspriset delades ut vid ett väskcafé i frikyrkan Stockaryd och med vid utdelningen var ett helt gäng lokala Kristdemokrater med ordförande Benjamin Petersson och gruppledaren Therese Petersson i spetsen. Du kan läsa hela motiveringen till vitsippspriset på följande länk:

Vitsippspriset 2023  Margareta Svensson

Margareta Svensson har med beundransvärd energi och entusiasm arbetat med försäljning av väskor inom projektet Carryalifebag. Projektet spred sig till Sverige och Norge år 2016 och innebär att väskorna tillverkas av utsatta kvinnor i Kenya och alla intäkter går till sociala projekt i Kenya, såsom hjälp med mat hyra sjukvård och skola, samt till kvinnornas löner och till produktionen. Försäljningen ordnas av ambassadörer, däribland Margareta Svensson, som gör det helt ideellt och frivilligt.

Margareta är ofta på plats vid offentliga tillställningar i kommunen och i regel varje vecka har hon ett väskcafé i Stockaryd. Hittills har Margareta lyckats sälja över 2 900 väskor. Dessa har tillsammans inbringat en halv miljon kronor som nu bidrar till ett bättre liv för kenyanska kvinnor och deras barn. Sammantaget uppvisar Margareta Svensson ett imponerande driv och stor aktivitet till gagn för medmänniskor som har det svårt. Hennes gärning är därför en sådan positiv företeelse i vårt närsamhälle som Kristdemokraternas Vitsippspris syftar till att uppmuntra och uppmärksamma.

Margareta Svensson är en värdig mottagare av 2023 års Vitsippspris!

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget