Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Maria Larsson är en välkänd kristdemokratisk profil som varit minister, landshövding och aktiv på alla nivåer inom politiken. Under måndagskvällen gästade hon partiavdelningens årsmöte för Kristdemokraterna i Sävsjö kommun som denna gång var i IOGT-lokalen i Stockaryd. Hon lyfte fram Sävsjö som ett föredöme och uttryckte uppskattning och beundran för det arbete som görs inom partiavdelningen.  Hon berömde den anda av samarbete som finns i partiet, kommunen och på Höglandet och såg den som positiv.

Maria Larsson lyfte fram flera stora utmaningar som vi har framför oss och där samarbete inom EU blir viktigt. Hon betonade att det är viktigt att EU inte blir för omfattande. Sloganen om ett lagom Eu visar på rätt inställning. Några områden där EU inte ska lägga sig i är social- och arbetsmarknadspolitik.
Områden där samarbete på EU-nivå är nödvändigt är bland annat miljö, migration och handel. Det kommande EU-valet blir mycket viktigt och hon manade alla till engagemang i valrörelsen.

Under årsmötet omvaldes Benjamin Petersson som partiavdelningens ordförande. Johanna Danielsson blir fortsatt vice ordförande och Gunnel Lundgren sekreterare.

Årsmötet blev trivsamt med trevlig gemenskap och en god smörgåstårta från den lokala livsmedelsbutiken Tempo.

Medverkade gjorde elever och lärare från kommunala musikskolan. De bjöd på brass- och violinmusik. Musikskolans ledare, Erika Ingwall, berättade om musikskolan och hur viktigt det varit att Kristdemokraterna, med Fredrik Håkansson i spetsen, lyckosamt drivit frågan om att få bedriva musikskola på skoltid.

Som partiavdelningens ordförande avslutade Benjamin Petersson kvällen med att rikta stort tack till alla för ett bra årsmöte!

Du kan se foton från årsmötet på vår Facebooksida ”Kristdemokraterna i Sävsjö”

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget

Bästa förutsättningar för MC-utbildning