Grattis Nilab till vitsippspriset!

Med ett handmålat glasfat, en prischeck på 1000 kronor uppmärksammades idag Nilab Nasrullah som mottagare av årets Vitsippspris. I motiveringen skrivs om en eldsjäl som med stort driv och omtanke blivit en person som gör skillnad bland flyktingar i vår kommun. Ett föredöme genom att inom flera områden praktiskt och handfast ser till att saker blir gjorda.  Nilab är själv från Afghanistan och var själv på flykt för några år sedan. Nu är hon i Sävsjö och har ett beundransvärt engagemang för att hjälpa andra. Nilab Nasrullah är en mycket värdig pristagare! Hela motiveringen kan du läsa om du väljer ”Läs mer”

Vitsippspriset 2016
tilldelas
Nilab Nasrullah

Genom ett stort driv och omtanke om flyktingar som finns i vår kommun har Nilab Nasrullah blivit en person som gör skillnad. Hon är ett föredöme genom att inom flera områden praktiskt och handfast se till att saker blir gjorda. Nilab har exempelvis ordnat en insamling av kläder och husgeråd. Hon har arrangerat en nyårsfest för flyktingar och är engagerad för andra unga inom kommunens föreningsliv.
Nilab är en ung eldsjäl som själv varit på flykt. Nu gör hon en berömvärd och helhjärtad insats för andra!

I en situation där samhället inte räcker till är det angeläget att uppmuntra och stödja insatser och föredömen. Kristdemokraterna i Sävsjö kommun har därför enligt ovanstående motivering, beslutat att tilldela 2016 års vitsippspris till Nilab Nasrullah, en ung betydelsefull eldsjäl i Sävsjö kommun!

Sävsjö den 7 juni 2016

Stefan Gustafsson, Ordförande   Fredrik Håkansson, Vice ordförande

Distriktsstämma med 60 årsjubileum

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget