Snart kan du ”Kryssa Bengt” i regionval

Det är mycket bra att Bengt Swerlander nu valts till en av Höglandets toppkandidater till Regionvalet nästa år! Det är länets Kristdemokrater som beslutat att lyfta fram Bengt Swerlander som kandidat på den gemensamma valsedeln för hela höglandet. Genom sitt tidigare uppdrag som General sekreterare för Erikshjälpen är han ett välkänt namn på Höglandet. Han är också en känd lokal profil som är engagerad i kyrka, samhällsförening och idrottsförening. Bengt är en person som också har kommunpolitisk erfarenhet, just nu med uppdraget att vara vice ordförande i Socialnämnden i Sävsjö.

Bengt behövs i regionfullmäktige för att det ska finnas en tydlig röst som värnar om hela Höglandssjukhuset, all dess verksamhet och personal. Han behövs för att de regionala utvecklingsfrågorna ska få mer fokus i regionpolitiken. Bengt behövs i regionen för att kollektivtrafiken ska utvecklas i vår del av länet och för att sätta stopp på övervältringarna av kostnaderna för kollektivtrafik på kommunerna. Vi i Sävsjö kommun kommer från nu och fram till valet med all kraft kampanja för ”KRYSSA BENGT” i regionvalet!

Läs mer om Bengt Swerlander på denna länk:  https://www.vn.se/article/engagemang-ar-roda-traden/

Fotot är från julmarknaden som Vrigstad Samhällsförening ordnade och där Bengt Swerlander var en av de som ideellt var med och hjälpte till

Strategier för politiska prioriteringar

Maria Larsson uppmuntrade på årsmöte

Självklart har Sävsjö en framtid

Maria Larsson kommer till årsmöte

Mer frihet och stöd i familjepolitik

Med en vitsippa önskar vi en God Jul!

Inspiration inför EU-val

Familjen i fokus på rikstinget

Bästa förutsättningar för MC-utbildning

Insändare om familj och värderingar