Snart kan du ”Kryssa Bengt” i regionval

Det är mycket bra att Bengt Swerlander nu valts till en av Höglandets toppkandidater till Regionvalet nästa år! Det är länets Kristdemokrater som beslutat att lyfta fram Bengt Swerlander som kandidat på den gemensamma valsedeln för hela höglandet. Genom sitt tidigare uppdrag som General sekreterare för Erikshjälpen är han ett välkänt namn på Höglandet. Han är också en känd lokal profil som är engagerad i kyrka, samhällsförening och idrottsförening. Bengt är en person som också har kommunpolitisk erfarenhet, just nu med uppdraget att vara vice ordförande i Socialnämnden i Sävsjö.

Bengt behövs i regionfullmäktige för att det ska finnas en tydlig röst som värnar om hela Höglandssjukhuset, all dess verksamhet och personal. Han behövs för att de regionala utvecklingsfrågorna ska få mer fokus i regionpolitiken. Bengt behövs i regionen för att kollektivtrafiken ska utvecklas i vår del av länet och för att sätta stopp på övervältringarna av kostnaderna för kollektivtrafik på kommunerna. Vi i Sävsjö kommun kommer från nu och fram till valet med all kraft kampanja för ”KRYSSA BENGT” i regionvalet!

Läs mer om Bengt Swerlander på denna länk:  https://www.vn.se/article/engagemang-ar-roda-traden/

Fotot är från julmarknaden som Vrigstad Samhällsförening ordnade och där Bengt Swerlander var en av de som ideellt var med och hjälpte till

Hur når man 31,32% i ett kommunval?

Therese nu vald till kommunalråd

Bra med kd-ministrar i ny regering

Kd fortsätter styra kommunen

Rebecca vinnare av cykel

31,4 procent bäst någonsin! Tack för förtroendet!

Utökad budget till elever i behov av särskilt stöd

Bemötande av falsk information från M

Upprusta RV30 istället för att sänka hastigheten

Attraktivt arbete och god kvalitet i äldreomsorg